Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert om dere hadde blitt kalt en MILF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forbinder en MILF med en ganske voksen mor med tenåringsbarn, mens en ung mor eller en mor med småbarn er en yummy mummy...

Skrevet

Men jeg har forstått MILF brukes om en kvinne gammel nok til å være ens mor,- men som man finner attraktiv? Ikke at en jente/kvinne er mamma ?

En 40 åring som ikke er mamma kan være MILF for en 20 åring, hun Ker gammel nok til å KUNNE være mora hans, men han synes hun er sexy alikevel? Mens en 20 åring vel ikke er en MILF for andre enn maks 3-4 åringe,r og DE tenker vel ikke i de baner enda?

Det er tross alt ikke så vanskelig og se bra ut som 20 åring, er det vel?

Men mulig jeg har misfortsått jeg da......Det er vel fra amerika hvor vi nå har fått uttrykket "cougar" og det er vel de kvinner som utnytter sin "milf" status??? Barn eller ikke......

Skrevet

He he, det er ganske morsomt ja med 20-åringer som kaller andre 20-åringer det. Da har de kanskje ikke fått med seg betydningen?

Jeg er ikke så lette å fornærme, men hadde en fyr i 20-årene kalt meg MILF hadde jeg nok spurt ham tilbake om han oppriktig synes jeg ser gammal nok ut til å være mamman hans :P

Skrevet

Signerer både anonym over her og kakledama - leste igjennom innleggene her og tenkte "jøss, er jo ingen som skjønner hva milf er jo!" og skulle til å skrive et aldri så lite belærende innlegg, men nå slipper jeg..

Jeg ville blitt fornærma om noen kalte meg milf jeg, er da ikke sååå gammel ennå at jeg kunne vært mora dems nemlig! :P

Skrevet

Det tok jammen tid før noen viste at de forsto hva en MILF er.

: )

Om de som er stolte MILFer leser beskrivelsen i Wikipedia f.eks, er dere da fortsatt like stolte?...

http://no.wikipedia.org/wiki/MILF

Hihi.

Vi har en MILF i vennegjengen. Hun er 10-12 år eldre enn kompisen til mannen min og hadde barn i fra tidligere. Kompisene tuller litt med det seg i mellom, men ALDRI til dem, for der i huset er det i alle fall et litt sårt tema...

Skrevet

Kompliment :-)

Kommer litt an på hvem sim sier det, selvfølgelig. Men jeg tenker også mer at det betyr "heit" enn "knullbar", eller hvordan en lenger opp uttrykte det.

Og det at noen synes jeg er en hot småbarnsmor tar jeg absolutt som et kompliment! ;-)

(Har aldri fått høre det fra sibrige mannfolk, i fylla eller ei, men nå er det jo ingenting de sier jeg ville tatt som et kompliment uansett hva det er.)

Skrevet

Tror du jeg er så gammel??? Hadde jeg tenkt da.

En MILF er en sexy kvinne som helst kameratene til sønnen/datteren kunne tenke seg å ha sex med. Det betyr at MILF'er helst er 40 +. Det er helt meningsløst (og feil) å bruke begrepet om unge kvinner.

Skrevet

Å skulle bli sammenlignet med "Stiffler's Mom" er ikke akkurat min store drøm nei.

At noen sier at de sliter med å holde fingrene av fatet føler jeg meg derimot smigret over uansett alder på den som sier det.

Hilsen godt gift mor over 40. :)

Skrevet

Knullbar gammel røy er vel ikke akkurat noe voldsomt kompliment...?

Skrevet

Ja, det BETYR opprinnelig en heit mor som er så gammel at hun kunne vært den lystne ungguttens mor! MEN- de aller fleste tenker ikke på begrepet slik- det viser jo utallige innlegg her og mange kommentarer jeg har fått. De fleste tenker "deilig dame som har barn=MILF".

Jeg er selv 33 år, men blir tatt for å være midt i 20-årene stadig vekk. Hvis jeg er på byen og noen prøver å sjekke meg opp og jeg i løpet av samtalen forteller at jeg har mann og barn, er reaksjonen "har du barn??? MILF, altså;)". Senest nylig på bursdagen min kom en gutt bort og begynte å prate (viste seg at han vare 23!!)- og da jeg etter hvert sa jeg har barn, sier han "så du er en MILF?". Jeg lo og sa at det fikk være opp til andre å bedømme, og han svarte "Ja, det er du definitivt!" Jeg sa at jeg tok det som en kompliment, og det sa han at jeg absolutt burde. Har også opplevd å gå forbi gjenger med 15-16-åringer da jeg er ute og triller, og hørt at de hvisker "MILF" i det jeg har passert

Uansett- jeg blir alltid glad for tilbakemeldinger fra hankjønn på at de synes jeg er attraktiv, om det så er fra fulle menn, edrue menn eller tenåringer. Jeg liker å bli sett på som heit! Og jeg VET at de ihvertfall ikke ser på meg som en gammel mor ;) (For ordens skyld- til og med en hudpleier jeg var hos tippet jeg var 24!! Og er det noen som avslører aldring i ansiktet, så er det hudpleierne;)

Skrevet

Nei, de aller fleste forbinder ikke ordet MILF med unge mødre som holder seg godt. De aller fleste vet nemlig hva ordet betyr. Her i Norge derimot er det mane unge mennesker som ikke kan dette og misbruker ordet. Det er like fornuftig som å insistere på at ung er en passende betegnelse på en dame på 85 år.

Skrevet

Ja, det er jo det jeg sier, for pokker: "Her i Norge derimot, er det mange unge mennesker som ikke kan dette og misbruker ordet"- for å sitere deg. Og det er jo selvsagt folk her i Norge jeg sikter til når jeg sier at "de fleste" tenker på en fin dame m barn som milf- spesielt åpenbart burde dette være all den tid jeg henviser til DiB og folk jeg selv har fått kommentarer fra som kilde;) Folk her i Norge tror at det henspeiler på pene damer med unger- uansett alder!!! Og derfor tar jeg det som et kompliment, for jeg vet dt ikke menes at jeg ser gammel ut.

Skrevet

Nei, de fleste i Norge vet hva MILF er. Les igjen hva jeg skriver.

Skrevet

Hvis de fleste i Norge vet at dette henspeiler på "gamle" mødre- hvorfor kommer da denne debatten opp hver gang ordet MILF diskuteres her på DiB? Først er det en lang rekke m innlegg om at folk synes det er et kompliment å bli kalt det, og at de blir kalt det tross sin unge alder- og så langt nedi tråden kommer ALLTID et slikt innlegg som kom over her, som belærer om at det egentlig ikke er et positivt begrep fordi man da er en gammel mor, men likevel heit osv. Dette har vært oppe ørti ganger

Som du sier; mange her i Norge misbruker ordet og vet ikke hva det betyr- ja, jeg tror faktisk dette gjelder de fleste. Det ser jo vitterlig slik ut på kommentarene folk får (17-20-åringer som blir kalt milf), og det at de fleste synes det er kult. Du sier "mange unge mennesker her i N misbruker ordet"- vel, da omfatter vel dette strengt tatt "de fleste". For jeg nekter å tro at eldre mennesker vet hav som ligger i dette (mange her inne vet det jo ikke en gang). Mine foreldre på 60 år har nok neppe stiftet begrepet med dette begrepet og det eldre alderssjiktet er dermed utelukket fra referansegruppen

Skrevet

Fordi det ikke er her inne du finner de mest velutdannede eller språkmektige. Fordi du her inne ikke finner et representativt utvalg av befolkningen. Fordi det ofte er damer som sier de er unge som svarer at de er milfer. Fordi det er i de unge miljøene denne misforståelsen har spredd seg mest,

Skrevet

Dette begrepet er mer enn 25 år gammelt. Ergo, flere godt voksne mennesker kan dette selv om de ikke bruker det i dagligtale :) MIne foreldre på 60 vet utmerket godt hva det er. Spesielt fordi min mor ble kalt MILF for 20 år siden.

Skrevet

10.28: det er der du tar smertelig feil! Her inne finner du nettopp et representativt utvalg av befolkningen. Hvis det har gått deg hus forbi, kan jeg opplyse deg om at kvinner i alle utdanningsgrupper får barn, og det finnes ikke et nettforum tilpasset høyere utdannede mødre, mens et annet (i følge deg; DiB) skal være tilpasset "mindre velutdannede eller mindre språkmektige". Dette er et forum for mødre, uansett bakgrunn- og om du har frekventert dette forumet en liten stund, kan du ikke ha unngått å få med deg tråder av typen "hva slags yrke har du?", "hvor lang utdannelse har du?" osv. Time and time again viser det seg at det er minst like mange her med høyere utdannelse som med lav. Leger, tannleger og psykologer er vel så ofte representert som unge mødre uten utdannelse. Doktorgrader er det også mange som har. Og hver gang disse trådene sirkulerer her inne er det damer som kommenterer at det er overraskende hvor høy utdannelse mange her inne har.

Og argumentet ditt om at "Fordi det ofte er damer som sier de er unge som svarer at de er milfer" sier jo ikke noe om damene- det sier jo noe om oppfatningen av dette begrepet i omgivelsene rundt dem- som faktisk kaller dem det, og har ingenting med de yngre damenes refleksjonsnivå å gjøre!

Ja- siste poeng stemmer nok, at det er i de yngre miljøene at denne misforståelsen har spredt seg mest. Men så er det jo også i de yngre miljøene de fleste småbarnsmødre vanker. Og hva så, om yngre menn bruker begrepet feil, det henviser likevel til at ei dame er heit. Så hvorfor mase så fælt om hva begrepet EGENTLIG betyr. Det er jo revnende likegyldig all den tid de som bruker begrepet ikke mener det negativt og så lenge de som blir titulert milf selv ikke oppfatter det negativt. Da er jo denne debatten en total avsporing. Greit å opplyse massene, for all del, men det høres bare bittert ut å kommentere at "det betyr egentlig ikke noe positivt!!" når de fleste yngre faktisk mener det motsatte.

Jeg vet selv bakgrunnen for begrepet, og hvordan det ble brukt i omtalen av Stifler's mom. Jeg tar det like fullt som et kompliment å kalles milf- det reflekterer bare at menn synes jeg er attraktiv. Og måten de sier det på og atferden deres viser at det er ment som et kompliment også.

For øvrig er jeg helt sikker på at mine foreldre heller ikke vet hva dette begrepet betyr. De er lost hva amerikanske forkortelser betyr, og dette begrepet er nok langt utenfor deres bevissthetsmessige rekekvidde. Jeg tillater meg å anta at dette gjelder de fleste mennesker fra 50-60-årsalderen og oppover i Norge:)

Skrevet

Altså kjære deg, et snevert utvalg småbarnsmødreeller gravide, er IKKE et representativt utvalg av befolkningen. Hvordan kan du påstå noe sånt? forstår du i det hele tatt hva et representativt utvalg av befolkningen er? Jeg snakket nemlig om befolkningen, ikke den definerte gruppen småbarnsmødre.

Siden unge damer sier de er milfer, sier det noe om unge damers oppfatning av ordet milf.

Denne debatten startet med dette spørsmålet: Hvordan hadde dere reagert om dere hadde blitt kalt en MILF? Så ordets betydning er jo avgjørende for hvordan man opplever å bli kalt en milf. At noen insisterer på å kalle solen en måne gjør det ikke mer korrekt.

Skrevet

Ja, kjære deg, jeg kjenner veldig godt til begrepene representativitet og generaliserbarhet. Jeg mente selvsagt et representativt utvalg av mødre som frekventerer dib. Det var jo dumt av meg å ikke understreke dette, men jeg antok at dette var rimelig tydelig ut fra sammenhengen i det jeg skriver. Nemlig at du finner like mange høyt utdannede som lavt utdannede UNGE KVINNER her inne, jeg ble oppsatt på å tydeliggjøre dette da du insinuerte at det hovedsaklig er unge, dumme mødre med dårlige språkkunnskaper som frekventerer dib.

Og nei- det sier ingenting om unge damers oppfatning av ordet milf at de sier de er milf. Jeg oppfatter det tvert i mot som at de sier de blir KALT milf, og da er det da den mannlige delen av befolkningens eventuelle evnenivå vi foholder oss til, siden vi kan gå ut fra at det ikke er andre kvinner som kaller dem dette.

Til siste avsnitt; nei, ordets betydning er i bunn og grunn ikke avgjørende for hvordan man oppfatter det, det er det jeg nitidig prøvde å forklare deg over! JEG vet hva opphavet til dette begrepet er, og like fullt synes jeg dette er et kompliment. Og grunnen er altså at jeg vet/oppfatter at de mennene som sier det bruker ordet i positiv (om enn feil) forstand (om vi skal legge den opprinnelige betydning til grunn). De sier nemlig i samme åndedrag og med all mulig tydelighet i kroppsspråket at jeg er heit og pen og ser yngre ut enn jeg er, så jeg vet de ikke oppfatter meg som ei gammel røy:) Derfor tar jeg det også som et kompliment! Capisce?

Skrevet

Oi OI! Korrigering: unge kvinner MED BARN/M BARN I VENTE!!! skulle det selvsagt være. Håper sammenhengen er glassklar og utvetydig i dette øyeblikk

Skrevet

Det blir helt meningsløst når du snakker om noe annet enn det jeg gjør. Jeg sier at man her inne ikke finner et representativt utvalg av befolkningen (helt presist) og du svarer at det gjør man. Hvilket er feil. Du kan jo ikke bare benekte det jeg sier fordi du forandrer innholdet i et begrep.

Hva du opplever når/hvis noen kaller deg en milf har lite med det jeg har diskutert å gjøre. Er du redd for å bli fratatt tittelen siden du har slikt et brennende engasjement for dette? Hva driver deg, det blir jeg nysgjerrig på.

Ordenes betydning er helt avgjørende for språket vårt. Å si noe annet er tullete.

Hvorfor du tar milf som et kompliment er meg revnende likegyldig. Jeg har ikke kommentert med et ord dine personlige erfaringer med begrepet. Du er ikke en milf, så lenge du ikke ser det som sannsynlig at dine barns venner ser deg som seksuelt attraktiv. De som misbruker begrepet milf skulle heller brukt betegnelsen yummy mummy.

Skrevet

Æsj tenker jeg, ekkelt ord. Har blitt kalt det ved et par anledninger og følt meg utilpass.

Skrevet

Herregud da, 11.35: poenget er er at de fleste yngre mennesker her til lands ikke bruker dette ordet i den betydningen det opprinnelig var ment. Hverken menn eller kvinner. Du vet vel at ords innhold kan endre seg over tid og mellom ulike miljøer? Du ser vel at fåtallet oppfatter dette ordet slik du gjør (selv om det var opprinnelsen til begrepet), så hvorfor skal du så intenst forkynne hva det egentlig betyr? La folk bruke ordet hvordan de vil, spiller det egentlig noen rolle for deg om en 20-åring kalles dette i forhold til en 40-åring? Dette er tydeligvis et uttrykk som har endret innhold her til lands:)

Jeg er 26 og blir like blid for å kalles MILF som yummie mummy hehe

Skrevet

Poenget er at yngre mennesker ikke alene definerer språket, eller betydningen av det. Så det er helt utinteressant om 150.000 unge mennesker ikke kan den korrekte betydningen av det, det finnes nelig også 150.000 unge som vet hva det betyr.

Uttrykket har ikke på generell basis endret innhold fordi et mindretall ikke fortsår seg på det. Hvor vanskelig kan det være å skjønne dette? Hvis et undergrunnsmiljø betsemmer seg for å døpe at sukker skal kalles amfetamin så betyr ikke dette at sukker ER amfetamin. Det vil heller ikke være slik at majoriteten av befolkningen tor sukker er amfetamin.

Skrevet

Det er sykt harry!!

Men jeg sier sånn for tull nå mens jeg holder på å slanke meg etter fødselen - at jeg skal bli MILF! Men d er jo bare sånn tull oss venninner imellom. Syns d er litt morsom å bli kallet d av enkelte, mens andre ganger blir d bare for dumt og harry.. :-) Kommer litt an op i hvilken tone og setting d blir sagt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...