Gå til innhold

Flere allergikere som har fått Loratadin nå?

Anbefalte innlegg

Har gresspollenallergi og legen ustyrte meg med Loratadin og sa det var vel utprøvd.

Har ikke tenkt mer over det, fordi man stoler jo på legen. Men nå er det visstnok et av medikamentene man ikke skal bruke under graviditeten.

Andre som har fått og bruker dette?

Fortsetter under...

Har ikke brukt det nei, me de jeg kjenner som har allergi, meg selv inkludert, har alle brukt polaramin prolongatum i svangerskapet. Vet du om Loratadin er et førstegenerasjons-, eller andregenerasjonspreparat? Trodde det bare var førstegenerasjons som var "vel utprøvd". Var ihvertfall den infoen jeg fant i ny liste den gangen fra Legetidsskriftet.

MEN ser at det ligger ute litt ny info på nettet nå.

Jeg velger å bruke polaramin denne gangen også, helt til det er hevet over enhver tvil at preparater som zyrtec/cetirizin er greit.

(Brukte cetirizin i mitt første svangerskap, og da mistet jeg i MA. Tror IKKE det var noen sammenheng, men den lille tvilen gjør at jeg bruker polaramin:) )

Jeg sliter meg gjennom denne dagen uten noe, siden jeg skal til svangerskapskontroll i morgen og kan få Polaramin. Synes ikke den hadde særlig god effekt (annet enn at jeg sovnet på jobbÜ), men et kjapt søk på legeforeningen gjorde at jeg ikke hadde spesielt lyst å ta mer Loratadin.

Lykke til videre!

Hei!

Jeg gikk på loratadin før jeg fant ut at jeg var gravid. Legen min ba meg slutte med det på dagen... Jeg klarer meg på nesespray og øyedråper nå ettersom han mente det var det tryggeste. Slitsomt med så mange motstridende opplysninger angående medikamenter osv syns jeg... Men håper du kan få noe annet selv om ikke legen din mener det er farlig med loratadin... =)

Mvh meg =)

skal man helst ikke bruke allergitabletter når man er gravid? Ikke fått beskjed om dette av lege jeg, hverken i første sv.skap eller nå :o

Oh my...sliter med kraftig allergi mot så godt som alt, og vet ikke helt hvordan jeg vil klare meg uten...Men, får prøve...

Heia..

Dette problemet sliter jeg også med.

I sist svangerskep gikk jeg på 1 generasjons tabletter, men da var jeg åtte mnd på vei. Denne gangen ville ikke legen gi meg tabletter da jeg hadde en SA i april. Han sa det kun var for at om det skulle skje igjen så visste jeg det ikke var pga tablettene. Fikk 2 typer øyedråper og nå måtte jeg ringe å få nesespray også. Ikke alle typer man kan bruke visstnok.

Hva har dere andre fått?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...