Gå til innhold

Til dere som har hatt en veldig rask fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om dere fikk noen tegn på at fødselen kom til å bli rask?

Begynner å bli litt "nervøs" for at det skal gå veldig fort, men kunne på en måte også tenkt meg å ha en rask fødsel. Min forrige fødsel nok 19 timer fra første rie (men var vondt i ca 6 timer). Og jeg har en god fødselsopplevelse. Fikk beskjed av jordmor at jeg måtte regne med at det kom til å gå raskere denne gangen, og jenta ligger langt nede i bekkenet. Men det er litt mer organisering av barnepass og diverse før jeg kan dra på sykehuset (kort vei)..

Finnes det noen tegn på at fødselen kan bli rask?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fryktelig spent på dette selv, jeg. Med nr 1 begynte vannet å piple ut, og jeg var på sykehuset for en sjekk. Ingen trodde jeg kom til å føde den dagen. Men det gjorde jeg, og de regnet ca 4 timer aktiv fødsel. Jeg (og de på føden) skjønte ikke at det var igang før jeg var kommet ganske langt og to timer etter var gutten ute. Med nr 2 ble jeg satt igang på overtid. De tok vannet, og 2,5 timer etterpå var hun ute. Så nå er jeg spent på om det starter av seg selv, hvordan det starter og om jeg forstår det raskt at jeg er igang. Siden det har gått så fort før, er det jo fint å komme seg på sykehuset fort også. Har jo også to barn som skal plasseres før vi drar... Jeg liker å planlegge og ha full oversikt, men her må jeg nok bare finne meg i å ikke vite!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...