Minnie31 Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Hei, Jeg fikk diagnosen HELLP ved mitt forrige svangerskap (for ca 1.5 år siden).Jeg kjenner nå at tanken på et ev. nytt svangerskap er skremmende. Lurer derfor på om det er andre som har erfaring med nytt svangerskap etter å ha hatt HELLP ved tildligere svangerskap, og om dere har noen råd hvordan man best forbereder seg til dette? Jeg hadde et svangerskap helt uten plager, og ble plutselig veldig syk. Jeg følte da at jeg ikke ble tatt på alvor av legene på sykehuset (enda jeg hadde klare symptomer på HELLP). Min store skrekk er derfor at det også ved et ev. senere svangerskap skal gå så så langt at det ender med keisersnitt i all hast og deretter en kropp som er helt utmattet pga. HELLP. Mine tanker i ettertid har hele tiden vært at det ikke hadde trengt å gå så langt viss legene på et tidligere tidspunkt hadde gjort de nødvendige undersøkelsene. Hva er deres erfaringer med oppfølging i neste svangerskap? Takker så mye for alle svar!
BettyBoob Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 En god kollega av meg fikk HELLP i forrige sv.skap for 8 år siden. Nå har hun fått barn nr 2. Hun gikk veldig ofte til kontroll, både hos legen og på riksen hvor hun skulle føde. Denne gangen gikk alt som smurt! Ingen tegn til noe galt og ungen kom til termin! (førstemann kom i uke 30) Første kom med KS, nr 2 kom ut gamleveien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå