Spinella Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Nå har jeg vært skikkelig forstoppet i flere dager. Får kun ut pittelitt, og må virkelig slite for å få ut noe som helst. Føler meg full av mat, og skulle gitt veldig mye for å kunne "tømme ryggen" orntlig. Har tenkt på å ta noe avføringsmiddel, men å ha lest litt om det på nettet tør jeg ikke helt, for mange av stoffene kan skape missdannelser eller fosterdød etc. Flere som er forstoppet? Noen som tar avføringsmiddel?
Unni Versale Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Hei:) Jeg slet også med dette, og kjøpte microlax (miniklyster) og laktulose på apoteket. Det virket bra:)
eliona Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Kiwi hjelper veldig mot forstoppelse, spis mange(4-5) i kveld , så skal du se at det hjelper i morgen.. Jeg hadde det akkuratt sånn som deg en periode, men heldigvis mye bedre nå.
snartmammapåny Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Jeg slet med dette sist graviditet. Om du vil gå for en naturlig metode så hjelper linfrø, men bare inntil en viss grad. Selv tok jeg daglig laktulose. Eneste som hjalp godt nok, det skal være trygt for gravide. Grusomt å aldri få tømme seg
madame Mim Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 laktulose en liten periode til magen kommer i gang. Husk masse vann!! bløtlegg svisker og linfrø og spis regelmessig etter du er ferdig med laktulosen. Lykke til. Men husk at øker man fiber inntaket må man drikke nok vann ellers virker den mot sin hensikt
Spinella Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2010 Takk for alle råd. Ringte til jordmor i dag, og hun mente at en halv pære hver dag skulle regulere magen. Dessuten har jeg kjøpt fiberrik knekkebrød med ekstra linfrø. Så da får jeg hååååpe at magen slutter å være så himla hard. Vet også at jeg ikke er flink nok til å drikke vann i løpet av dagen, får prøve å bli litt flinkere på det også. Håper jeg ikke får hermorider :S
G&G Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 Hei jeg spiser masse frukt å grønt å det bruker å få fart i sakene:-) Kiwi, avokado, druer (rosiner) banan, evt miniklyster eller legnende for å "løsne" på ting. Spør på apoteket hvis du lurer på noe. Veldig viktig å drikke mye, mye vann. Jeg sliter oftest etter helgene når det spises litt ekstra god å drikkes brus. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå