Gå til innhold

Min sønn på elleve uker blir ertet for navnet sitt, allerede...

Anbefalte innlegg

Fjerdemann er født og som første gutt ville vi oppkalle etter babyens morfar og farfar som har samme navn. Det ble Snorre på gutten vår.

Allerede har vi hørt "snørre-Snorre" og "Snorre snørr". Barnefar sier det ikke er til å bry seg av, men jeg klarer ikke å gi sønnen min et navn jeg vet han vil bli ertet/mobbet for. Vet om flere Snorre, og de har samme problemet, men jeg trodde ikke det var så ille :(

Ville dere bytta navn?

Fortsetter under...

Selvfølgelig lar du ikke idiotene vinne! Uansett hva man heter er det alltid noe de som vil kan finne på, og det kunne vært langt styggere.

" Er du snørrete? Har du ikke lommetørkle?" får du si til dem som er dumme nok til å komme med den barnslige kommentaren.

Hm, helt enig med at man ikke skal la sånne tullinger influensere seg, og jeg syntes Snorre er et tøft og kult navn. However, hvis det er slik at navnet plager en av en eller annen grunn så syntes jeg likevel det kan være verdt å vurdere å bytte; ikke fordi navnet ikke er fint, men fordi man som forelder skal være 100% fornøyd med navnevalget.

Vi kalte vår datter i utgangspunktet Aimée, men alle sa det 'feil' (ikke sånn som jeg ville det skulle uttales), og særlig svigermor (på en særdeles irriterende måte), og selv om jeg jo kunne tenkt at det var de som var duste, irriterte det meg så mye at navnet ikke lenger var fint i mine ører overhodet. Og man kan jo ikke beholde et navn hvis en selv plutselig syntes det er grusomt... Så vi byttet...

Hva med noe lignende, som f.eks Sverre?

Hei, og takk for svar, Jensen.

Vi har aldri hatt problemer med de tre andre barnas navn og de er betraktelig sjeldnere. Så jeg tror ikke man alltid kan finne på noe å erte for når det gjelder navn. Bare noen som likner for mye på ord, uheldigvis. Synes bare det er synd at Snorre forbindes med snørr, Snorre er jo et gammelt norsk-islandsk navn med lang historie.

Vurderer å gå tilbake til Sverre som han het hele svangerskapet.

Annonse

Først og fremst vil jeg si at Snorre er et utrolig flott navn! At han blir ertet for navnet er trist å høre. Likevel synes jeg det er dumt at dere skal la være å oppkalle av den grunn. La være å gi gutten deres det navnet dere ønsker. Kan det være en løsning å gi han to navn? Snorre først og deretter et mellomnavn. På den måten kan han selv velge hva han vil kalle seg. Og så kan en se hvordan det utvikler seg, og på den måten avgjøre hva dere vil kalle han. Det tror jeg at jeg ville gjort. Da heter han fortsatt Snorre, etter begge bestefedrene :) Et nydelig navn!

Hilsen

Snorre er et nydelig navn!

Tror ikke jeg ville brydd meg med det! Jeg hadde nok sagt ifra at jeg ikke syns det var noe særlig at de mobbet navnet slik..

Men... vanskelig å sette seg inn i din situasjon.. Jeg liker hvertfall navnet kjempegodt!:)

Ikke bry dere:) Snorre er fint! Snørresnorre er vel ikke det verste kallenavnet..

Da er det heller "verre" med Sverre, Desverre. Svære Sverre..

Barnet ditt vil kanskje bli kalt for styggere ting en Snørresnorre. Du får heller lære han å heve seg over det:)

Å bli mobbet er ikke noe som er lett å lære ungen å "heve seg over". Et lite barn vil ta det innover seg.

Jeg synes Snorre er et nydelig navn, men jeg forstår at dere vurderer å skifte siden dere allerede så tidlig har opplevd erting. Ville derfor valgt to navn!

Annonse

merkeleg at de har fått fleire slike komentarar...det er ikkje eit typisk "mobbenavn", men eg skjønner at du blir frustrert..ikkje noko kjekt!

eg ville ha behold navnet, det er eit jo eit nydeleg fint navn!!

Jeg er ikke glad i Snorre. Forbinder det med snørr, dessverre (men kunne naturligvis aldri falt meg inn å kalle en Snorre for snørre-Snorre!).

Men Snorre er jo objektivt sett et flott navn med historisk sus. Så ville beholdt det på han dersom dere mener det er det "rette" navnet. Sverre er herlig.

Ellers må jeg bare si at OLEA KRISTENSE var et f-a-n-t-a-s-t-i-s--k flott, staselig og vakkert navn! Ble helt forelsket i det momentant, jeg. Alise er også nydelig.

Ikke bytt nei. Snorre og snørr har jeg aldri hørt i sammen før, tøys og tull. Det er et nydelig navn og hold på det. Han blir da ikke ertet når han blir større fordi om noen tøyser med navnet nå vel..

NeiNeiNei.. Snorre er såå fint, ikke la tøysekoppene vinne nei.

Snorre er fint! Men jeg skjønner deg godt, jeg har nemlig tenkt på Sigurd til vår lille nyfødte gutt, men er litt redd for å ta det, pga at det er så lett at de kaller han Siggen e.l., og det liker jeg ikke!

Veldig fine navn du har på barna dine!! Du har funnet et par skatter i slektstreet skjønner jeg. :)

Syns for øvrig Snorre Magnus var en fin kombinasjon! Er vel relativt naturlig å ha dobbeltnavn på gutten når alle jentene har det.

Uttaler dere navnet SnOrre eller SnÅrre?

Gjest Antarctica

Og så kan du kjøpe den nydelige boka om Snorre Sel, den vakreste selungen i isen, den som spekkhoggeren vil spise og måkene vil plukke ut leveren på! Men det går bra til slutt. (Boka ble forbudt under krigen, fordi Snorre Sel er Norge, spekkhoggeren er Hitler; og der ser du Onkel Bart, hvalrossen, ha en slående likhet med Stalin...)

Ikke bytt bort navnet. Samboeren min og snart far til vårt ufødte barn heter Snorre. Han har aldri blitt mobbet for dette, men derimot fått hørt at det er et flott norrønt navn. Ikke bry deg om hva andre sier og mener! Det sier mer om dem enn om deg (og din sønn)!

Jeg heter Line og ble når jeg var yngre kalt for Line stankelbein (lang og tynn), men har ikke tatt skade av det! Alle blir kalt/ertet uansett hvilket navn de får...

Vær stolt av snorre-navnet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...