Gå til innhold

kynnere i uke 19....

Anbefalte innlegg

Dette er mitt 3 svangerskap og jeg har nå begynt å få kynnere hver dag i uke 19, har ikke fått det så tidlig før. Da har det vært siste mnd. Er det normalt å få det så tidlig? Ble litt redd for at det er noe galt, men det er vel normalt dette også som alt annet....

Kjenner jo masse liv, så da har vel den lille det bra inni der :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142033244-kynnere-i-uke-19/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk med nr 1 ble jeg sykemeldt av kynnerne i uke 16 (babyen kom 10 uker overtid, så ble iallefall ikke noe fødsel av de).

Var ikke vanlig å få så tidlig som førstegangs, jeg måtte ta noen forhåndsregler å holde meg mest mulig i ro.

Nå går jeg med nr 2. Kynnerne kom rundt uke 17, det er mer normalt å kjenne kynnerne godt til flere barn man har fått. Så denne gangen går jeg i full jobb fortsatt og lever livet som normalt.

Noen kjenner bare kynnerne bedre enn andre tror jeg, og til flere graviditeter man har vært gjennom, til lettere kjenner man kynnerne.

Er du usikker så snakk med legen/jm. Kynnere kan være meget ubehaglig. Noen kvelder er jeg helt øm i magen, litt som gangsperre, av alle kynnerene. blir det veldig ille bør du nok få muligheten til å ta det litt mer med ro.Så snakk med legen din, du kjenner det selv når det blir for ille.

Regnet med at det var normalt, men det er veldig greit å få høre at andre også merker det gått. Syns bare det var litt tidlig, men nå ble jeg sykmeldt 100% når jeg var 16 uker pga bekkenløsning. Det har helt klart blitt værre for hvert svangerskap! Kjedelig at alt liksom skal bli værre for hver gang en går gravid, det kunne jo heller blitt bedre siden man allerede har barn å ta seg av ;o)

Skal til lege igjen om litt over en uke, så da kan jeg jo høre litt med han da. Også har han fått seg ul så da får jeg jo se at alt er som det skal også :o) Men det er jo lettere sagt enn gjort å ta det noen mer med ro når jeg har ei på 5 og ei på 18 mnd :o)

Takk for svar, så slipper jeg tenke mer på at det er noe galt :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...