mamman til Fillip Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 minsten har fått øyekatarr... 12dager gammel stakkars... var hos lege i dag å fikk noen dråper, flere som har opplevd dette? blir jo så fortvila når han har vondt.. håpe det går fort over..
LilleKnott Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Gratulerer med liten baby! Min hadde også det da han var 14 dager gammel. Det gikk over etter ca en uke. Viktig å ta ferdig kuren. Vi fikk beskjed av legen om å holde på 2 dager etter han var helt bra. God bedring
mamman til Fillip Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2010 blir det lettere? han er jo så hoven så klarer ikke åpne øyet ordentlig å har det vondt.. kan vel ikke ha det sånn i en uke...!? skal også dryppe et par dager etter han er bra igjen:) HI her forresten, fått skifta nick:)
LilleKnott Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Hos min lille ble det aldri spesielt hovent, det var bare mye verk. Dette tørket jeg vekk flere ganger om dagen med kompress og saltvann. Det ble bedre etterhvert og etter en uke var det ingenting. Tror kanskje jeg ville tatt kontakt med legen igjen om han ikke får åpnet øyet. Lykke til
ProsjektBaby Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Hei! Sønnen min har hatt øyekatarr to ganger i løpet av sine første to måneder. Det ser ille ut med en gang, men blir fort bedre når man har fått begynt med øyedråper. Pass på å tørke med rent vann ofte (evt saltvann så jeg over her) med engangspads så ikke det smitter mellom øynene eller tilbake til øyet igjen. Og så tror jeg ikke det er vondt, det er vel heller det at han ikke får åpnet øyet som er ubehagelig. Så vi får håpe babyen din er litt mer tilpass når øyet kan åpnes igjen. Pass på at babyen ikke får feber; da ville jeg tatt turen til legen igjen. Lykke til!
Bellbaby Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Kom nettopp inn her jeg også, tror jeg skal skifte nick snart :-) Gutten min fikk øyekatarr på sykehuset, det samme skjedde med første gutten min. Det er ikke noe særlig, stakkars små. Her dryppes det for harde livet, og han liker det ikke! Men det blir bra tilslutt, bare pass på å fullføre kuren. Det er veldig vanlig på disse små, dessverre.. På sykehuset sa de at jeg først skulle prøve å dryppe morsmelk i øynene jevnlig, men om det ikke ble bedre etter et par dager skulle jeg få dråperesept av legen. Og det måtte jeg. God bedring til gullet!
mamman til Fillip Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2010 Hatt det selv å jeg syntes det var vondt... svir i øyet liksom... ikke rart lille sutrer mye... uff! men kansje det er andreledes på de? han har jo masse mer verk enn det jeg hadde... det bare renner... passer på å tørke bort verket med engang omtrent:) å drypper på begge øynene så det ikke skal smitte over:) tusen takk for mange gode svar, godt å vite at det er flere som har opplevd det samme å at det er veldig vanlig:) hadde aldri hørt om det før... å bekyra førstegangs til de grader da;) haha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå