Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sikkert vært flere lignende innlegg kan jeg tenke meg, men likevel takknemlig for de som tar seg tid til å svare meg :)

vi skal til spania når lillegutt er 7 mnd, og jeg lurer på hva som er viktig å ha med. Har selvfølgelig med nødvendigheter som bleier, solkrem, solhatt, lette klær, parasoll til vogna, myggnetting, paracet, nesedråper, men lurer på om det er noe jeg har glemt? hva er lurt å ha i håndbagasjen på flyet?

og når vi kommer frem så lurer jeg litt på dette med varme og bading da.. det blir jo gjerne ganske varmt til de små, men blir de ikke veldig fort avkjølt i vann? er det greit å kjøle føttene i sjøen så lenge han virker komfortabel med det?

flott hvis noen som har vært i syden med baby kommer med noen gode tips ;)

Skrevet

Bare å bade han så lenge han ikke fryser, de har det ikke noe godt når de blir for varme så de har bare godt av en dukert de som vi :-)

Når dere kommer ned så kjøp et badebasseng (eller ta med) som du legger teppe oppi og lekene hans, da slipper du at han ruller eller krabber og fyller munn med sand, steiner osv. vi brukte det på mi 7 mnd jente i helga, genialt.

Ellers ser det ut som om du husker det meste, pass på at han spiser eller sutter på smokk i lett og land på flyet, ta med mat, frukt, leker på flyet.

Ta med mange smokker! de forsvinner og ikke sikkert du finner akkurat de hab bruker der nede.

God tur og kos dere masse!!

Skrevet

Vi skal til Spania nå snart da snuppa akkurat har bikket 7 mnd :)

En ting vi tenkte å ta med oss på flyet er en babydyne, sånn at vi kan legge den over fanget på oss begge og hun kan sove på den. Kan være greit å ha armene fri når hun sover! Og så leste jeg et tips en plass om å ha med seg litt hyssing til å binde lekene fast til setet foran slik at man slipper å krype rundt på jakt etter de :)

Skrevet

var i syden når snuppa var 4mnd. og skal igjen nå. :)

skal du til spania-spania eller gran canaria/mallorca-spania? uansett, på gran canaria får du kjøpt gode bleier (mange spar-butikker), vet ikke hvordan det er med barnemat siden jeg fullammet når jeg var der. NAN heter nativia (trur jeg...)

i min håndbagasje hadde jeg:

2 sutter med snor (snoren er også fin å feste leker i)

en heeelt ny leke

skift til både baby og meg (pose til evt skittenklær)

bæresele (veldig fin å ha på flyplassen)

PASS!!!!

engangsstelleunderlag + mange bleier :)

pledd

går helt fint å dukke babyen i vann. men HS her sa at jeg måtte se an bassenget der vi var. ikke alle basseng som er like rent som de i norge. må også passe på å tørke ørene godt etter en dukkert pga ørebetennelse. nå når jeg drar til syden blir jeg sikkert å dukke hele babyen :)

et annet tips er at du trenger ikke være overbeskyttende mot solen. det var jeg den første uka, og ser hvor mye jeg styrte med dette. hadde faktor 50 under uv-drakt i vogna med parasoll og myggnetting. dette er ABSOLUTT ikke nødvendig!!! de har babyer i syden også! :P bruk sunn fornuft.

kan også være lurt å ta med ei tåteflaske med vann på til letting/landing på flyet.

Skrevet

Takk for svar! masse gode tips, måtte le litt når jeg leste at vi måtte ha med pass, hadde nok vært troende til å ha med absolutt alt som barna trenger (og ikke trenger) bortsett fra pass og billetter ;)

Så at de selger et lite uv "telt" til baby på babycomfort, kanskje greit å kjøpe med seg da så de kan ha leker oppi og ligge å kose seg :) ellers greit å høre at de kan bade ja, jeg er faktisk mest glad i å bade i sjøen med de andre barna, de bassengene kan være bakteriebomber..

V skal til mallorca, har vært der før, og vet at de har spar butikker med masse kjente varer. Jeg ammer, og kommer til å ta med grøt hjemmefra.

Skrevet

Vi var nettopp på Kreta med lille som da var 6,5 mnd. For å sørge for at hun ikke ble for varm, badet vi i bassenget eller i havet midt på dagen når det var varmest, evt sov litt på hotellrommet hvor det var airconditioning. Når vi var ute og trillet, fuktet vi ofte hatten hennes med litt vann, det gjorde at hun ikke ble for varm.

• 2 uker senere...
Skrevet

nettopp kommet fra varmere strøk nå. vi badet i havet. dukket henne helt under også. gikk helt fint. hun sa klart ifra når hun var ferdig med å bade :) kos dere!

Skrevet

Takk for masse gode råd :) Vi reiser om litt over en uke med snuppa som da er 10mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...