Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos fastlegen min i dag (jordmora har ferie) og har 3 dager til termin. SF-målene mine har vært høye hele svangerskapet, rett i ytterkant på det grønne feltet. Slik var det med forrigemann også, men det gikk litt ned på slutten og ut kom en gutt på 4,1kg til termin.

Fastlegen min fikk imidlertid et kjempehøyt mål i dag, helt oppe i taket i diagrammet og langt utenfor det grønne området. Vet det ikke er direkte samsvar mellom høyt sf-mål og størrelse på babyen, men nå er jeg likevel redd for at det skal være en kjempebaby der inne. Har en rett på å få størrelsesestimering ved fødeavdelingen? Frykter jeg skal gå over termin med denne (har ikke noe tegn på at fødselen er nært forestående) og måtte føde en 5kg plugg :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det samme skjedde hos meg på fredag. Vet jeg har en stor gutt i magen som er estimert til ca 4 kg ved termin, men fikk panikk da jeg er havnet laaangt utenfor streken. Legen sa at dette var heelt normalt for flergangsfødende og ingen grunn til bekymring om veldig stort barn. Ser at dette er og ditt 3 barn slik som meg så det stemmer nok.

Skrevet

Hvis jordmoren din har målt deg hele veien, og dette er første gang legen måler, kan det være svaret. Min lege målte sf-målet altfor høyt og henvendte meg til en ekstra ul og masse styr. Viste seg jo at han hadde målt feil, jordmoren min målte meg inn igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...