Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør\gjorde dere for de nyfødte i denne varmen? Kan man tilby vann?

Vi har på minimalt med klær, eller bare lar han ligge i bleie med en ren gulpeklut som teppe. Han er fortsatt kokvarm hele tiden , og veldig urolig.. :s Heldigvis ikke tropenetter, så nettene er rolige foreløpig. *bank i bordet* Ikke så lett dette.. :s Han er i tillegg mmeernært, og vil nesten ikke spise heller, eller han er sulten, men spiser bare litt... Har prøvd å la det være litt mindre en 40g for å se om det hjelper, men da vil han ikke ha noe i det hele tatt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor må alle kommentere at han har lite klær på seg?! Er det fordi at jeg er førstegangs? Er så lei av at fremmede folk kommer bort og sier at vi må ta mer klær på.. Han koker jo!!!

Skrevet

Du kan tilby vann det er ikke noe problem.

Jeg regner med at dere passer på at han er i skyggen og ikke i sola? Jeg selv har ikke turt å kle av jenta mi slik at hun ligger i bare bleia enda, men det er fordi at her blåser det søren meg hver dag!!

Huden til nyfødte er også veldig sart slik at den kan faktisk bli solbrent selv dersom han ligger i skyggen, du smører vel da med solkrem?

Det beste er etter som jeg har skjønt å ha på tynne heldekkende klær og være sparsom med solkrem. Jeg selv smører litt i ansiktet når vi er ute for å unngå at hun blir brent.

Skrevet

Jeg prøver å unngå solkrem, men smører ansiktet når vi er ute. Er vi ute, så har han selvsagt på seg lette bomullsklær, lar han selvsagt ikke være i sola.. Er bare inne han ligger i bleie.

Skrevet

Jeg har også en nyfødt.

Jeg har på kortermet body og har et tynt teppe eller helseteppe over han..eller lar han bare ligge å sprelle med de nakne beina. Har ikke brukt solkrem i det hele tatt på han de 3 ukene han har levd. Når vi er ute og han ligger i vogna har jeg tatt av luen. Hvis han sitter (dvs. ligger) på fanget mitt ute så har jeg på en tynn lue og et helseteppe over han.

Min baby er også flaskebarn, men har relativ god matlyst synes jeg. Men du kan fint gi kokt, avkjølt vann når han spiser så lite som din baby. På barselavdelingen sa var det like mange meninger om det som det var jordmødre der...men jeg velger å høre på de som sa ja til kokt, avkjølt vann. Væske er kjempe viktig i denne varmen og spesielt når de ikke får i seg mye mat ellers.

Lykke til...

Skrevet

Ligger i skyggen med hetten paa barnevognen oppe. Den har uv trekk.. ellers er jeg og litt skeptisk til solkrem. Dekker til med teppe saa snart en solstraalen kan naa henne. Men veldig rolig i varmen. De skal jo ha frisk luft ogsaa saa kanskje lurt aa vare litt ute paa morgen ettermiddag.

Skrevet

Jeg holder selvsagt mitt nyfødte barn inne i denne varmen, og lufter godt. Inne har vi en behaglig temperatur og ikke behov for tillegg av vann e.l.

Skrevet

Jeg blir også ekstremt irritert av folk som blander seg oppi hvordan du kler ungen din. Alle barn er forskjellige. Noen barn fryser lett andre er varme, som din bebi og min 5 mnd gamle tulle :) Har på seg kort ermet body. Ligger ho ute har ho et "hullete" ullteppe på seg. I skyggen selvsagt. Her på Sørlandet blåser det mye og da vil jeg ha noe oppå de nakne bena :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...