Gå til innhold

Hva med Storm Leander???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruke dåkker da begge navn eller bare første navn tell vanli? Anine og Storm funke flott, syns æ! Storm Leander går jo åsså fint sammen, syns bare at Leander kanskje e litt førr "søtt" lamme Storm, som e et veldi barskt navn (i mine øra vell å merke ;)

Skjønne godt at dåkker syns det e vanskeli, guttenavn e så mye mer trøbbel å finne enn jentenavn =)

Annonse

Jeg syns Leander er kjempefint! Kunne lett valgt det selv hadde det ikke allerede vært "tatt" av et vennepar:)

-Det er dessuten den eneste ungen jeg vet om med det navnet og jeg har jobbet en stund i barnehage.. Så at det er poppis ville jeg ikke brydd meg om...!

Storm Leander var kjempefint. En kombinasjon av et sterkt og et litt mykere navn!

Annonse

Folk har jo forskjellig smak, og godt er det, ellers ville verden blitt kjedelig. Men i mine ører er Leander ikke særlig fint. Mitt inntrykk er at mange velger Leander og tror de er originale. Men så er det dessverre veldig, veldig mange andre som tenker akkurat likt, og da blir det ikke særlig originalt. Totalt er det riktignok ikke så mange som heter Leander, men nesten alle som heter Leander er født de siste fem årene. Jeg søkte på Statistisk sentralbyrå nå. I år 2000 var det 24 som fikk navnet Leander. I fjor var det 161. Kurven går rett til værs, og kommer sikkert til å stige enda mer. Tipper navnet er på topp 20 om få år.

Nå er ikke nødvendigvis popularitet en grunn til å velge bort et navn. Man skal velge det navnet man liker best uansett om det er mye brukt eller ikke, men ville skrive dette likevel, for jeg tror enkelte tenker at navnet er mer spesielt enn det er.

For øvrig synes jeg Storm Leander var litt stilkræsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...