Gå til innhold

Gravid igjen og er bare redd

Babyklar81

Anbefalte innlegg

Da er jeg 4+4 på vei, har prøvd i 19 måneder nå med 2 SAer rundt uke 4-5 begge gangene. Ønsker veldig sterkt at det skal gå bra denne gangen, men er bare livredd, har så dårlige minner om de andre korte graviditetene og klarer ikke å glede meg, bekymrer meg for alt og går bare og venter på at det skal gå galt. Håper noen kan se på spørsmålene og gi noen svar om deres erfaringer og forhåpentligvis berolige meg litt? :)

Har stikninger i magen, spesielt i området bak skambenet og noen ganger rett under navelen på en måte - er dette normalt og tegn på at livmoren strekker seg eller lignende og ikke tegn på truende spontanabort? Stikningene kommer med ujevne mellomrom i løpet av døgnet og varer i maks noen minutter. Jeg merker de, men vil ikke kalle de veldig vonde.

Gruer meg hver gang til å gå på do og sjekke papiret etterpå, men har heldigvis sluppet å se blod foreløpig. Men det kommer litt farget utflod innimellom (ikke hver gang jeg har sjekket) - noen ganger er den gulaktig og noen ganger brunaktig (ikke sånn mørkbrun som ved mensen noen ganger). Det er ikke så mye utflod de gangene det kommer, men merker ofte at det nesten drypper ned i trusa (blank utflod) og hver gang blir jeg livredd for mensen (i begynnelsen) og spontanabort (nå) - er denne utfloden et tegn på at noe kan være galt eller har noen erfaringer med at dette er normalt?

Har også litt vondt i korsryggen, spesielt på høyre side og litt nedover i høyre hofte/rompe - normalt eller kan det være tegn på noe negativt? Blir litt stressa av dette for hadde vondt i korsrygg og nedover høyre side og beinet ved SAene (selvfølgelig MYE mer vondt enn nå).

Ellers har jeg absolutt ikke ømme pupper i det hele tatt, men har ikke hatt det de andre gangene heller og har skjønt at ikke alle får det?

Jeg er også lite sulten, men ikke kvalm heller, bare mindre matlyst, litt uvel og svimmel, hodet føles litt "annerledes" enn normalt liksom, føler meg nesten litt "fjern". Veldig tørr i munnen og tørst. Er det vanlig med mindre matlyst - trodde det var omvendt, at "alle" ble matvrak som gravide (hvertfall når man ikke var kvalm)?

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Nå håper jeg det har gått bra med deg - ser det er en stund siden du skrev innlegget.

Jeg har nøyaktig samme symtomer som deg, det med at jeg ikke har ømme pupper bekymrer meg og jeg trodde det er noe alle har, men når jeg tenker meg om så hadde jeg ikke det i de to svangerskapene det gikk bra heller.

Jeg også er nervøs, det er nok helt naturlig å være etter at man har mistet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...