Gå til innhold

Allergi og graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg er allergisk mot pollen, og bruker derfor avamys nesespray, spersallerg øyedråper, og aerius tabletter. Jeg og samboeren min har svært lyst til å prøve å få barn, men da må jeg vel, slik jeg har forstått det, slutt med allergimedisin? Men vil det si at jeg må slutte med medisin første dag jeg får menstruasjon, eller kan jeg vente til vi begynner å prøve?

Håper noen kan svare meg på dette, jeg synes dette er vanskelig å vite...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det finnes allergimedisiner som du kan bruke under graviditet. Nå vet jeg ikke hvordan det er med alt det du nevner, men i forhold til tabletter vet jeg at Zyrtec og Polaramin er trygge under svangerskapet.

Polaramin har vært ansett som trygg lenge, men det er mange leger som ikke har fått med seg at også Zyrtec er "friskmeldt" for gravide. De ble det i fjor.

For min del funker ikke Polaramin, for den blir jeg så trøtt av, men Zyrtec brukte jeg litt i vår.

Forhør deg med lege eller aller helst en farmasøyt, så vet de sikkert om hvilke preparater som erstatter dine vanlige medisiner best.

Jeg er gravid nå, og jeg fikk meg litt av en overraskelse i vår! Fra å være helt avhengig av pollenmedisin tidligere år, så har jeg i vår kun brukt Zyrtec i èn uke i mai! Det er akkurat som om allergien har forsvunnet, sammen med noen eksemplager jeg har hatt i alle år.

De sier det er hormonelt, og at man kan få endringer i sitt eget immunforsvar gjennom en graviditet, så er du riktig heldig skjer det samme med deg:)

Skrevet

Hei

fra hva jeg har hørt bør du ihvertfall ikke slutte med allergi medisinene dine uten å ha snakket med legen om dette. Det kan være farlig, og det er tros alt en grunntil at du tar allergi medisiner. Men som en annen sier her heller bytte merke.

Det kan også være farlig (for noen) å ikke gå på allergimedsinene sine under et svangerskap. Hvis du da skulle få en allergisk reaksjon vil det jo ikke bare gå utover deg men også den lille i magen.

det beste rådet er å snakke med en lege, helsesøster eller farmasøyt.

Lykke til i prøvetiden

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...