SpongeBob Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Satt her onsdag kveld og da jeg hadde slått av laptopen og reiste meg fra stolen gikk vannet! Jeg vagget ut på badet og fikk slått fast at det definitvt var fostervann, ikke misfarget osv, og måtte flire godt av mitt eget ansikt i speilet, ni dager før termin! Hadde jo hatt mye murringer og tak noen dager, men da JM sjekket dagen før var jeg rimelig umoden (men myk) og hadde ikke antydning til åpning. Ringte legevakten (tredjegangs, hodet ikke festet og bevegelig, så JM hadde gitt beskjed om at det skulle jeg gjøre), og de skulle be JM ta kontakt med meg - jeg sullet litt rundt mens jeg ventet. Da hun ringte var hun rimelig panisk i stemmen, og jeg fikk beskjed om å legge meg flatt og vente på ambulansen som var på vei! Så det ble ambulanse til byen, sengeleie en dag hvor jeg ikke fikk lov til å gå på do engang uten at de sjekket babyens hjerteslag etterpå. Kjedelig, særlig siden det var den første fine dagen på evigheter her!!! Hadde bare en cm åpning, og hodet holdt seg høyt oppe. Utover ettermiddagen kjente jeg at det skjedde litt i ryggen innimellom, men det var ikke før kveldsnytt at det tok seg opp og ble skikkelig vondt - da de sjekket meg rett over midnatt hadde jeg plutselig 3-4 cm åpning og ble trillet inn på føden mens jeg ringte etter mannen min. Omsider fikk jeg lov til å reise meg og ta en dusj (gjett om jeg hadde lengtet etter varmt vann som smertelindring da det begynte å ta for alvor), og dermed satte det i gang for alvor. Knapt nok mellomrom mellom riene, og da hun sjekket meg igjen hadde jeg sju-åtte cm og hun kjente hodet. Da kom omsider mannen min, og fikk klar beskjed om korsryggmassasje osv - fy pokker det var vondt! Rett etterpå mente Jm at jeg bare kunne begynne å presse - jeg hadde bare vondt og kjente ikke opphold fra en ri til den neste, så jeg gjorde som hun sa, oppfattet bare at hun sa at "a-ha, hodet står skeivt!" Etter 15-20 min pressing kom prinsen ut med nesa først, så jeg fikk en stjernekikker i midnattssol:) Utrolig hvordan det slutter å gjøre vondt når ungen bare er ute... Lillemann er 52 cm og var 3620 da han ble født, en god del mindre enn brødrene men ellers prikk lik. Vi kom hjem i går kveld og nå bare pupper og sover vi - deilig å være ferdig selv om jeg nesten føler meg "snytt" for to uker svangerskap og tid til å forberede fødselen...
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Gratulerer så mye SpongeBob!! Og takk for fin fødselshistorie :=) Ønsker dere alt godt videre!! Klem fra DollyD.
Nicoline3 Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Gratulerer så mye med god gutten, gøy å høre sånne historier også, ikke bare de som går over termin!!! Håper dere får en knall fin sommer, og send gjerne litt fødestøv til oss andre!!
SpongeBob Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2010 Hvis det var fødestøvet som slo til her sender jeg herved llitt mindre dose, dette gikk litt for fort etter min smak, men *blåååås*
minimimmi Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 Gratulerer Spongebob!!! :-) Ønsker dere kjempefine dager og en kjempefin sommer sammen! :-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 Gratulerer så masse med flott gutt og en fin historie. Du kan gjerne sende meg litt fødestøv da jeg er veeldig klar hehe. Klem.
vimsa .-) på overtid Skrevet 28. juni 2010 #8 Skrevet 28. juni 2010 gratulerer så masse!! nyt tida nå da! med tre flotte små gutter!!! :-)
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 28. juni 2010 #9 Skrevet 28. juni 2010 Gratulerer SpongeBob, og for en nydelig fødselshistorie:) Gleder meg til min tulle og jeg kan ligge å kose sammen! 4 uker til termin bare nå
petite fleur Skrevet 28. juni 2010 #10 Skrevet 28. juni 2010 Gratulerer med gutten! Må si jeg blir forvirret av at noen jordmødre sier du skal legge deg ned ved vannavgang hvis hodet ikke er festet, mens andre (bla min jordmor) sier det er avleggs....Hmf.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 28. juni 2010 #13 Skrevet 28. juni 2010 Gratulerer så masse Du fødte før meg... Termin samme dag som deg.. Men her er det ikke tegn til noe gitt.. Bah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå