Gå til innhold

Jeg er sikkert på at det er flere enn meg.......

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 40 år, gravid med mitt første barn i uke 16, jeg har allerede passert 100 kilo og har begynt å tenke litt:-)

Jeg kunne tenke meg å bli flinkere med mat og trim resten av svangerskapet. Jeg er sikker på at det er flere enn meg som sliter med dårlig samvittighet fordi vi har puttet noe i munnen som vi strengt tatt ikke hadde bruk for.

Jeg har begynt å tenke på den lille som vokser i magen min og som blir påvirket av det jeg spiser. Det er krabeten inni der som burde ha mest å si i månedene framover.

Kanskje vi som sliter med vekta og kunne tenke oss å ta skjeen i den andre hånda kunne hjelpe hverandre i månedene framover?

Noen som blir med?

Fortsetter under...

Ingen som er interessert?

Nei, nei, men tenk over det litt til da:-)

Foreløpig har jeg vært flink i dag.

Har til og med vært ute og gått tur. merker at jeg har mer å bære på. Det var sannelig godt å komme hjem. Pusten gikk som en blåsebelg og det kjentes ut som om leggene mine stod i full fyr. Gir meg selv en klapp på skulderen:-)

Matmessig har jeg også vært flink i dag. Spiste nettopp noen jordbær, men vil ikke akkurat kalle det usunt. Hvertfall så lenge jeg ikke hadde hverken sukker eller fløte på.

Håper resten av dagen går like glatt:-)

Heng deg på om du vil og gi deg selv skryt de dagene du har vært flink og få støtte og hjelp de dagene du ikke har vært fullt så flink!!

Jeg får bare fortsette å skrive på denne tråden da, for å holde den langt framme.

Nå er middagen unnagjort også og jeg tror at resten av kvelden skal gå bra. Nå er det litt jobbing på huset vårt som står for tur. Heldigvis får vi hjelp fra ett vennepar av oss.

Jeg har avtalt med ei venninne om å gå tur på onsdag, så da er det vanskeligere å utsette det:-)

Nei, nå må jeg trå til å hjelpe til litt.

Lykke til m livsstil endringen :)) jeg var uheldigvis ikke så smart under min første gravidited så blei svangerskaps diabetes, men man lærer så lenge man lever. få venninda/gubben di til å være ekstra streng mot deg så går d sikkert bra :))

Jeg er med på denne planen. Er ikke 90+ enda, men nærmer meg desverre med stormskritt. Veier i dag 83kg, men er bare 160cm høy, så er allerede regnet som overvektig:-(

Klart å gå ned en del kg i høst/vinter ved hjelp av ketoysekuren og trening. Men kg kom snikende på igjen. Vekten økte ekstra fort i forbindelse med IVF forøk i april/mai.

Nå er jeg 10+2. Har vært veldig slapp og energiløs de første ukene, noe som har gjort at trening har vært heøt uaktuellt for meg. Er også fæl med å spise når jeg ikke er sulten, og spesielt godis.

Nå kjenner jeg energien begynner å komme tilbake, men sliter med motivasjonen til å endre livsstil. Trenger derfor inspirasjon fra andre i samme situasjon som meg.

Har første svangerskapskontroll om to uker, legen min er en helsefrik som er syltynn selv. Gruer meg ENORMT til å gå på vekta å få høre hvor dårlig stelt det er med meg... Vet at det kommer....

Da var første dagen min som "flink pike" nesten over.

I dag har jeg ryddet og støvsugd huset. Det trengtes virkelig.

Samboeren min har vært på jobb hele dagen, så jeg måtte spise middag alene.

Det ble karbonader i brunsaus med poteter og grønnsaksblanding vedsiden. Ble ganske godt selv om hjemmelaget brunsaus er bedre enn kjøpings...

Til frokost ble det en brødskive med leverpostei. Lunsjen ble en brødskive og et eple.

Har nettopp kommet hjem fra en gå-tur. Gikk til butikken og solsenteret som ligger like ved. Kjøpte masse frukt på butikken, og belønnet meg selv med 17 minutter i solarium (trengs sårt på denne bleke kroppen...)

Hjemveien ble ganske tung, da frukten var litt tung å bære. Tengte ikke på å ta med en ryggsekk...

Det ble ca 20 minutter hver vei til butikken.Skulle sikkert ha rørt meg mer, men vil ikke begynne for hardt, da jeg er typen som LETT mister motivasjonen når det blir for tungt.

Nå skal jeg spise kveldsmat. En brødskive og en pære, tenker jeg det blir.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...