Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Hvilke krydder og urter bruker dere? Kan jeg bruke f.eks hvitløk og ingefær? Hittil har jeg latt et hvitløksfedd ligge i vannet når jeg koker poteter og fjerner det før mosing, men det gir jo ikke så mye smak..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Ja, du kan bruke omtrent alle krydder og urter du bare vil, det er saltet du skal være varsom med. Hvitløk er superbra, også for babyer, så kjør på! Min datter på 10 mnd spiser nå veldig ofte det samme som oss til middag, men får mye mindre saus (evt tar av før jeg salter noe særlig dersom den er helt hjemmelaget). Nå skal det sies at hun ikke er glad i most mat da, hun foretrekker biter, så da er det lett å gi henne fullkornspasta, ris, potet, grønnsaker, kylling, kjøtt osv i biter som hun spiser selv. Deilig når man slipper å lage spesialmat til dem hele tiden :-)
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2010 Hvordan bruker du hvitløk da, koker du det sammen med de andre grønnsakene og så moser det? Og er det noe annet enn fisk man skal være forsiktig med i den alderen?
Propellll ♥ Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Jeg bruker litt pepper i kokevannet. Det gir god smak synes jeg.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 Jeg bruker hvitløk når jeg pleier å ha hvitløk i en rett, f.eks en saus, lasagne osv, moser som sagt sjeldent grønnsaker til henne nå siden hun foretrekker biter. Om vi f.eks har kylling og fullkornspasta til middag så er det hvitløk i sausen, som også velsa får litt av på sine kyllingbiter og pasta (hun får da tomat, paprika, mais osv i stede for grønnsaker). Du trenger ikke være forsiktig med fisk nå (altså pass på de med tungmetaller, men ellers er alt ok), det eneste man absolutt ikke skal gi er honning. Ellers skal man være litt forsiktig med nøtter, popcorn osv, men det er mest fordi det kan sette seg fast i halsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå