Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen er ni mnd og vil ikke ha noe mat. ikke grøt, middag, brødskive, banan, frukt... føler jeg har prøvd alt! Noen gode forslag? ho har bare to tenner nede, så ho får ikke tygd noe særlig heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du eller får hun mme?

Har du prøvd å gi velling?

Man må bare fortsette å gi dem smaksprøver, ikke stress med noe, men prøv å se om hun synes det er gøy å plukke biter av f.eks brød selv og putte i munnen. Min spiser selv om jeg mater ham, men helst vil han stappe inn alt selv, så jeg lar ham gjøre det med den maten som er grei å ha i biter.

Skrevet

Jeg gir flaske innimellom på dagen, når jeg føler ho har fått i seg alt for lite. Og på kvelden. Når jeg gir henne brød eller noe annet så ho kan spise selv, spiser ho litt, også blir ho lei og kaster vekk maten.. vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Kan jo prøve velling, men det er jo fortsatt ikke nok mat for en veldig aktiv kropp.

Skrevet

Jenta vår neka å la seg mate til ho var over 7 mnd. Då gjekk vi over til å la henne ete sjølv, noko som var ein kjempesuksess!:) Har du høyrd om BLW? (Baby Led Weaning, eller på norsk: barnestyrt tilvenning) Det var det som inspirerte oss til å legge vekk mosen, grauten og skeiene, og la snuppa få halde på sjølv. Her er ein link med link til mange andre linkar med info:

http://baby-led.rhgdsrv.co.uk/links.html

No driv vi med både BLW og litt skeimating, men det var det å la henne ete sjølv som fekk alt til å løsne for oss iallefall.

Det er masse som kan etast med hendene: kokte grønnsaker, avocado, pastaskruar, riskaker, frukt, osv osv. Alt som kan kuttast i passe bitar, og haldast for ein liten hand. Mini-fras (sånn frukostblanding) er ein kjempehit her i garden (berre tørt, utan mjølk. Lett å plukke opp og putte i munnen)

Det kan gå sakte i starten, men la henne få smake, kjenne på tekstur og konsistens, og øve på finmotorikken i hender og fingrar. Bra for både mestringsfølelse og matglede, trur eg:)

Tenner er oppskrytt, forresten, jenta vår fekk ikkje tenner før ho var over 9 mnd, men det hindra henne ikkje i å tygge både kyllingfilet, riskaker og broccoli..;)

Skrevet

Gutten vår ser ut til å foretrekke å spise mest mulig det samme som oss. Spiser dere sammen med henne? Dette med tenner tror jeg forresten ikke du trenger å tenke på, det er jo jekslene som kan brukes til å tygge med, og de kommer ikke på lenge... Poden her har 3 tenner på tur opp, og tygger i vei som bare det :-) Tvi-tvi, ikke noe morsomt når matlysten er dårlig...

Skrevet

Gutten min på 9 måneder er heller ikke en stor spiser. Han er en kjempe fornøyd gutt, som jeg ammer.

Tilbyr han grøt morgen og kveld, veldig opp og ned hvor mye han spiser. Midt på dagen får han en sånn nestle banan/blåbær youghurt da dette er det han liker best.

Har prøvd brød flere ganger, men det kommer alltid ut igjen :-/

Er vanskelig dette med mat - men så lenge han er fornøyd tenker jeg at det er det viktigste.

Skrevet

Eg har tenkt litt på deg, og skal svare litt meir her:)

Basert på mine eigne erfaringar, og erfaringane til ei på barselgruppa mi, med same problem, vil eg først og fremst råde deg til å ikkje stresse, og ta det heilt med ro.

Ei på barselgruppa mi sleit òg med å få guten sin til å ete, og var veldig bekymra. Legen sa til henne at det GJORDE INGENTING! Fortsett å amme, han får alt han treng der, bortsett frå kanskje for lite jern. Det kan han få som dråpar. Null problem, kan halde på slik til ungen blir året, minst. Så lenge ungen er aktiv og frisk, og legg på seg, er det ikkje noko problem. Det er faktisk ikkje alle som begynner å stappe i seg masse mat på slaget 6 mnd, slik ein gjerne får inntrykk av..;)

Til meg sa legen at eg berre skulle droppe å gi mat i ei veke eller så, berre gi henne ei pause (eg hadde då smurt all slags mos på leppene hennar i 1,5 mnd, og vi var begge ganske lei..) Det var etter denne timen eg bestemte meg for å gje BLW ein sjanse, noko som fungerte utmerket for oss, som sagt.

Ei over her skriv at de bør site ilag under måltida, og det skriv eg under på. Kva med følgande plan: Ved alle måltid sit familien samla rundt bordet, babyen i høgstol. Alle et maten sin, og har vanlige samtalar om smått og stort, ikkje masse fokus på kven som et kva, og kor mykje. Om babyen verkar interessert, kan ho få smaksprøvar på egna mat, ein grønsaksbit eller liknande (alt som ikkje er salt funker). Evt kanskje ei riskake eller kavring (fullkornsskorpar er ein hit her i garden, kjempegode å tygge på for tenner som klør). La henne site og forske på maten i fred og ro, prøv å ikkje fokuser så mykje på akkurat henne.

Prøv å tenke at sjølv om ho kanskje ikkje får i seg så mykje i starten, får ho oppleve å vere ein del av eit trivelig måltidsfellesskap, får fridom til å utforske og styre i sitt eige tempo, og trent sansar og finmotorikk ved å ta på og utforske matens konsistens, farge og tekstur. Samt lære noko om tyngdekrafta og kva som skjer om ho slepp maten i golvet...hehe;) (eg prøver å halde meg tålmodig her...;) )

Eg vil anbefale å lese litt om BLW, for å få litt tips om matvarer som egner seg og ikkje, og få sjølvtillit på at det går an.

Ein annan ting: ver forberedt på litt hosting og harking i starten. Jenta vår brakk seg ein del første vekene, men ikkje noko dramatisk. Det er berre uvant å ha mat i munnen i starten. Les dykk opp på førstehjelp, sånn at de er trygge på kva de skal gjere OM det skulle sette seg fast noko i halsen (dette må småbarnsforeldre kunne uansett! Det er ikkje noko større risiko ved BLW, men det gir tryggheit å vite at ein kan..) Det mest effektive er å la barnet hoste og harke og la kroppen ordne opp sjølv. Følg med, men lat som ingenting. Behald roa, og ikkje stress ungen. Vår jente har ALDRI satt noko fast i halsen, men i starten vart det som sagt ein del hosting.

Huff, no vart dette veldig langt, og det siste verka kanskje mot sin hensikt...?;) -eg ville berre ha det med, sidan det ofte er det første folk tenker på når det er snakk om å gje babyar ikkje-mosa mat.

Eg ønsker deg lykke til! Dette ordnar seg!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...