Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 så bra! er det noen som har en god oppskrift da tro??
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 Gå inn på www.google.no Skriv "krydderkake" og "oppskrift" i søkefeltet, velg den utenkefir. Ha en fin søndagskveld, jeg har bakt "mor monsen":)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 begynte å søke jeg altså, før jeg skrev her.. men alle jeg fant var med kefir.. men etter grundigere søk, fant jeg nå uten:) Da blir det krydderkake med på setertur i morgen:O) Ha en fin søndagskveld du og:)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Hvor fant du den oppskriften da? Har du en link?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 Her er krydderkakeoppskriften noen etterlyste på Indianerplassen: Krydderkake 200 g mykt smør 6 dl sukker 6 egg 8 dl hvetemel 4 ts bakepulver 2 ts kanel 2 ts ingefær 2 ts malt nellik 4 dl helmelk 2 dl tyttebærsyltetøy Pisk mykt smør/margarin og sukker lyst og luftig med en elektrisk miksmaster. Tilsett eggene og rør kraftig i røren til den er jevn og fin. Sikt i mel blandet med bakepulver, og ha i samtlige kryddere, melk og tyttebærsyltetøy. Visp i enda noen minutter. Smør og strø (eller dekk med bakepapir) en langpanne (ca. 30x25 cm), hell i røren og stek på 150oC i ca. 1 time. La kaken avkjøles på rist i formen. Kaken blir god og saftig, og egentlig god som den er. Men hvis noen ønsker litt ekstra ”stæsj”, anbefales det en topping som denne: Smørkrem med sjokoladesmak: 100 g myk margarin 300 g siktet melis 2 ts vaniljesukker 3 ss melk 4 ss siktet kakaopulver Visp sammen alle ingrediensene til en smidig røre med miksmaster. Smørkremen kan oppbevares i kjøleskap i en ukes tid, i en boks med tettsittende lokk. Bare husk å røre i den rett før den skal brukes! Etter smørkremen er smurt oppå kaken, strø over litt sjokoladestrø. Avslutt med å sikte litt melis gjennom en liten sil. Lykke til! Hilsen Siv
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #8 Skrevet 27. juni 2010 hehe.. Siv er ikke meg da.. men det var denne jeg fant:O) Hilsen HI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå