Gå til innhold

Hvor mye sover en nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på snart 2 uker sover utrolig mye. Hun er våken tilsammen kanskje 2 timer i døgnet.

Er dette normalt?

Kan ikke sammenligne med min førstefødte da han skrek mye, var urolig, kolikk osv...

Skal IKKE klage på at hun er stille og rolig altså, men vil bare sjekke at dette er normalt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres normalt ut. Babyer har veldig forskjellig søvnbehov. Jeg tror at mellom 12 og 22 timer i døgnet er normalt.

Begge mine har sovet nesten døgnet rundt som nyfødte, for så å bli større babyer og barn med stort søvnbehov.

Skrevet

Min nyfødte sover også veldig mye (3 uker gammel). Tror varmen også har mye å si at de sover mye....

Gjest Sharazi
Skrevet

Vår gutt er 1 uke og 4 dager. Han ammer ca hver tredje time og da er han våken i nesten 2 timer av gangen! Trodde spedbarn skulle sove mer.. Men det forandrer seg vel.

Skrevet

samme her Sharazi... prøver trøste meg med at man sikkert kommer til å savne det når de blir eldre... hehe!

Skrevet

Når tutta mi var nyfødt(5 mnd nå) sov ho like mye som bebisen din. Så det er nok helt normalt :) Jeg var ihvertfall ikke bekymret.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Min sov så og si døgnet rundt, han. Når han var ca 4 uker begynte han å bli mer og mer våken.

Skrevet

Bare kos deg med sove-baby, min sov max 8-10 timer til sammen, resten av tiden hylskreik han, stakkar.

Skrevet

Jeg hadde hørt så mye om disse nyfødte som bare sov og våknet innimellom for å spise..men en sånn baby fikk ikke vi ihvertfall :) Hun var veeldig mye våken, ikke noe grining eller noe, men mye våken. Alle kommenterte hvor våken og oppmerksom hun var. Men som de andre ovre her sier, det meste er vel normalt.

Skrevet

Min lille sov også så mye frem til han var ca tre mndr. Nå er han fem mndr, og sover fortsatt ganske mye, selv om han er våken en hel del mer nå :)

Skrevet

Her er d amming annenhver time, og ikke så mye soving.. Jeg trodde også at de spiste og sov bare:) Men han er veldig våken. Noen ganger virker d som at han blir overtrøtt, blir litt sutrete da...Må bæres hele tiden og vil kun sove PÅ mamma eller pappa. Tips mottas:)

Han er 2,5 uker...

Skrevet

Min lille mini ble født 4 uker før tiden, vi var på sykehuset i 10 dager. I begynnelsen sov han hele tiden. Sutret litt av og til, gråt ikke, og tok ikke puppen. Nå er han 16 dager, og er mer våken, oppvakt og aktiv. Han har lært seg å ta pupp også, og er endelig blitt en kar med stor apetitt :-) Han kan bli illsint om han ikke får mat på sekundet, og kan hyle som besatt. Han skulle ikke vært født på et par uker ennå, men han er allerede en del våken, kanskje 5- 8 timer i døgnet. Han digger også å sovne i armene til mamsen eller papsen sin, og jeg tenker det er kjempeviktig med denne nærheten, selv om tankene om alt man skulle gjort kverner i hodet, hehe.

Han våkner annenhver time for mat hele døgnet, han er vel såpass liten at han må ha litt mat ofte.

Synes det er flott at han begynner ligne på en nyfødt baby med temperament og matyst enn en liten zombie som han var i begynnelsen.

Skrevet

Jenta mi sov og sov de første 2 ukene, da plutselig kviknet hun skikkelig til og var myye våken, både dag og natt. Skrek ikke, bare var VÅKEN, og akkurat det kunne jo være litt irriterende når klokka begynte å nærme seg 3-4 på natta ZZzzz..

Såpass små babyer bør få all den kroppskontakt og nærhet som de ønsker, så hvis babyen bare vil sove oppå mamma/ pappa bør den så absolutt få lov til det! Eventuelt kan man kjøpe inn et bæresjal eller sele, så kan babyen sove inni der, mens man selv får hendene fri og kan gjøre husarbeid eller andre ting=)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Nyyyyyyyyyyyyt det, så lenge de sover oppå dere! Guud, som jeg savner nyfødttiden, når småen sov på brystkassa mi. Tida går alt for fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...