Gå til innhold

Hvor henvender jeg meg...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

....for å få utført en abort?

er egentlig abortmotstander, men etter å ha tenkt nøye over både barnefaren, som pr i dag, men muligens ikke i framtiden, er kjæresten min, og min situasjon både arbeidsmessig og økonomisk...Tror ikke det er noen ide av meg å få et barn til nå :( Selv om jeg har lyst, er det galskap å gjennomføre kun for min egen skyld...

Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få gjort noe slikt? Går jeg først til fastlegen, eller rett på sykehuset? Begynner å haste litt, siden jeg er i uke 9 alt...

Fortsetter under...

Har virkelig ikke lyst!

Men, er alenemor fra før, krangler ukentlig med faren hennes, og vil ikke utsette et nytt barn for det datteren min må gjennom pga at faren hennes ikke tenker på hva det gjør med henne når han kaller meg "drittkjerring" ol foran henne...Ikke at det er garantert at denne faren vil gjøre det, men begynner å se tegnene alt nå...

Har vært sykemeldt siden januar pga krangel med arbeidsgiver, og er sikker på at jeg blir arb.ledig neste mnd når jeg blir friskmeldt..Hva gjør jeg da? Ikke mange som ansetter gravide dessverre...Har så absolutt ikke lyst til å ta abort, og tror ikke jeg kommer til å gjennomføre det, men synes jeg burde...egentlig...

Skjønner godt du ikke vil ha krangling med barnefaren senere. Det er ikke bra for noen, ikke deg, ikke barnet, og ikke for ham heller. Må du skrive han opp som barnefar? Vil ha ha barnet? Hvis han ikke vil, går det ikke an å skrive ukjent far og dermed slippe de problemene? Jeg er ikke sikkert selv, bare spør i tilfelle du vet mer enn meg men ikke har tenkt på det.

Men angående jobb, så kan jeg si at du bør se nærmere på regelverket om oppsigelse av gravide. Det er ikke lov å si opp en arbeidstaker pga graviditet; det må være noe annet. Du sier at du er sykemeldt per i dag på grunn av arbeidskonflikt, og det i seg selv kan være nok til en oppsigelse. Men du kan også nekte å godta oppsigelsen pga svangerskapet. Se her:

http://www.oppsigelse.no/visartikkel.asp?art=211

Har du informert arbeidsgiver om svangerskapet? Synes du bør sjekke grundig gjennom dette før du avgjør noe.

Jeg ble også sykemeldt for 1,5 år siden pga arbeidskonflikt, for så å bli gravid etterpå. Jeg ble sagt opp, men den var en usaklig oppsigelse så jeg beholdt jobben (på papiret) i mens jeg, Fagforbundet og arbeidsgiver kom til enighet. I mellomtiden var jeg så stresset over hele situasjon, pluss dårlig med kvalme og bekkenløsning, at jeg forble sykemeldt. Jeg måtte slutte i jobben som følge av løsningen, men da hadde jeg vært ansatt lenge nok til at jeg fikk foreldrepermisjon. Det utsatte våre økonomiske problemer litt (er hjemmeværende nå).

Det finnes så mange løsninger i Norge for gravide; ikke ta abort pga det økonomiske! Det vil være måter å løse det på.

Håper dette gir deg litt informasjon som kan være til hjelp med din avgjørelse. Og uansett hva du velger, en stor klem til deg i en vanskelig situasjon. Skjønner så godt at du ikke har det lett.

Takk for flotte svar og løsninger :)

Blir nok ikke abort, siden jeg vet jeg ville slite med det valget resten av livet..Men, blir en tøff tid fremover, så får bare ta et par dager til å slappe av og vente på at kvalme og trøtthet gir seg før jeg kaster meg uti det...

Men, takk for oppmuntring! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...