Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har eller har hatt modningsrier?

har det nå, og har hatt det i hele natt. det er så ubeskrivelig vondt!! noen tips til hva man kan gjøre for å lindre smerten? er jo helt utslitt før selve fødselen starter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet er vel OK. Og varme bad eller en dusj kan også lindre.

Skrevet

har også hørt paraseth

Men hvordan er modningsrier?

Skrevet

ok, da tror jeg at jeg skal prøve det hvis det blir like ille i natt! takk :)

modnigsrier er som veldig vonde mensensmerter, smerte helt nederst i magen og ryggen. Kan sikkert være ulik grad smerte fra person til person. Men jeg må hvertfall puste og pese meg gjennom riene og det kommer noen tårer pga smerten...

ikke alle får de heller (heldige de som slipper) !!

Skrevet

sliter også med det, har desverre ingen tips. jeg må også puste å pese meg igjennom de, føler jeg sitter der å føder.

Skrevet

.... jeg må puste og pese meg gjennom kynnere... som jeg tror d er.... noen er syyykt vonde..

men likner ikke mens-smerter... og ikke i rygg/rumpe område... bare mage..+en turbo unge inni der.. vondt m bevegelsene ...

trodde jeg var igang .... men det var jeg ikke..

jeg er bare i uke 34 + ... så d er vel bare øvelse, fortsatt....

Skrevet

Da behøver jeg svar på følgende, håper noen gidder å svare:

Jeg har mens-smerter nå og da. Har ikke hatt det tidligere i svangerskapet (jeg er i 39 uke nå).

Det er ikke ekstreme smerter, men "vanlige" mens-smerter som jeg får når jeg skal ha mensen.

Er dette modningsrier?

Det høres spennende og lovende ut ;)

Betyr dette at jeg nærmer meg fødsel tro?

Skrevet

Ville hørt med føden, kan få sterke smertestillende å sove på dersom paracet ikke hjelper. Kan hende modningsriene/masriene gir bedre effekt og du får raskere åpning dersom du klarer å slappe av. Jeg ble lagt inn sist gang og "dopa" ned på petidin. Fikk slappa av den natta og det gikk fortere fra 0 i åpning til 3 så de kunne ta vannet.

Skrevet

Jeg har 7 dager igjen til termin og hadde to netter på rad i uke 37/38 med masse kynnere med menssmerter. Trodde seriøst jeg var i gang begge nettene, men nei da.. det bare ga seg.. og jeg er fortsatt gravid.. Så denne modningen er nok ingen garanti for at fødselen starter helt med det samme, men det har nok sin effekt til slutt uansett..

Skrevet

ok, men var du på overtid da, siden de ville legge deg inn. eller bare fordi det var på tide?

jeg har termin på tirsdag, men er sikker på hvis jeg drar inn på sykehuset nå, så blir jeg mest sannsynlig sendt hjem igjen...

Skrevet

Hei

Svar til makkapakka sine spm: Jeg har hatt menslignende smerter denne uken (murringer i korsrygg og nederst i magen kombinert med stikninger og tettere kynnere). De har ikke vært så vonde som andre beskriver her - men minnet meg veldig om 1. dag av mensen. Mer irriterende enn vonde.

Jeg spurte jordmor på fredag om hva dette kan være og hun sier at det er modning. Hun kunne ikke si om når selve fødselen starter (jeg er i uke 36 + 5 i dag) men at dette er tegn på at jeg er i "rute" og at vi opplever modningen ulikt... så noe er i gjære :-)

Skrevet

Svar solbrilla:

Ja jeg var på overtid, men hadde regelmessige maserier/modningsrier ca 3 min mellom. Vi reiste derfor opp på føden ca kl 12 på dagen, men hadde da null åpning så ble strippa og lagt inn den kvelden. Var veldig sliten siden det hadde stått på siden kl 4 på morgenen.

Dersom du er moden kan det være du blir strippa for så å komme tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...