Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i morgen, har ikke lagt noen ferieplaner ennå, men har hørt at babyer ikke skal sitte for lenge i en bilstol, vet dere om det er noen grense for hvor lenge de kan sitte? Vi tenkte oss en tur til samboerens familie, en kjøretur inkl ferge på 4-5 timer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal vel sitte så lite som mulig i bilstolen de første ukene og aldrig mer en 3 timer. men dersom dere har mangen pauser burde det gå fint.

Skrevet

5 timer i bilstol hørtes mye ut for en nyfødt synes jeg. Blir veldig mye belastning på den lille ryggen. Men du må jo selvfølgelig bestemme selv. Kanskje det går an å ta turen over to dager?

Skrevet

Ja, jeg begynner å tenke at vi kanskje heller da tar hurtigruta, jeg har ikke lyst til å utsette henne for det dersom det kan forårsake senere skader..

Skrevet

det er ikke "bevist" at bilstol lager senskader på rygg ol. men man må jo selvfølgelig bruke litt sunn fornuft tenker jeg.. er det snakk om EN langtur, også flere dagers pauser, før det blir en tur til, også bruker man kanskje ikke bilen noe særlig de neste dagene/ukene, tror jeg neppe dette er farlig. Det er jo også som du sier en ferje innimellom, og tar man et par pauser utenom hvis babyen er våken, så blir det ikke lange perioder i bilstolen. så lenge babyen sover og er fornøyd, hadde jeg glatt latt den sove 1-2 timer, så lenge det så greit ut. men kanskje ikke akkurat første uka da..

jeg hadde reist når jeg følte meg klar, og tatt litt pauser, sett det litt an, og heller prøvd å ikke bruke bilstolen/bilen sååå mye dagene rundt den turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...