mariabee Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 når vi reiser til syden vil jeg da være 5mnd på vei og er en smule nysgjerrig om det visse forholdsregler jeg må ta? Kan jeg sole meg på ryggen da eller vil d være totalt umulig? Kommer selvfølgelig an på hvor stor magen er, men har foreløpig bare en liten bul:)
Gjest Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Angående solig og stilling, så er det egentlig kun DU som kan svare på den.. Ligg unna isbiter og is fra boks. Spis bare frukt du kan skrelle. Vær flink til å dyppe deg i bassenget, det er fin-fin avkjøling. (Jeg brukte å ligge i et hjørne på barnebassenget.... 43 grader når vi var der..) Drikk mye !! God tur ! )
Dette er lykken på jord! Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Det er nok ikke så behagelig å ligge på magen, men jeg ville ligget litt på siden med ryggen mot sola, sittet litt på solsengkanten, sitte i vannkanten, gå langs stranda med sola i ryggen. Mange muligheter! Jeg var i syden da jeg var 7,5 mnd på vei og det var varmt! Spiste det meste, sola, bada (himmelsk å bade og svømme). Greit å ha med antibak til å smøre hendene før du spiser. Spis is fra fabrikk (pinne/kjeksis) ikke fra isbar pga bakterier. Salt sies det at du ikke bør spise, men jeg gjorde det. De er flinke til å vaske og skylle, så det er ikke noe problem. God tur og kos deg!!
mariabee Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2010 takk for svar:) er førstegangs så det hele er fortsatt veeeldig nytt for oss her! hehe det er foreløping ikke noe problem å ligge på magen, men gleder meg til å bade ja:)
maxime75 Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Hei, du kan sole ryggen;o) du graver en liten grop til magen i sandens så går det kjempe fint;o) det har jeg gjort før og gjør det igjen når jeg er 7 mnd og i syden
mariabee Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2010 neimen ikke dumt altså sparer penger på solseng eg denne gangen!! strålende:) ka går gravide i på stranden? ser for meg bikini men vet ikke helt ka folk synes eg!
anik25 Skrevet 27. juni 2010 #8 Skrevet 27. juni 2010 hei:) jeg var på kreta nå når jeg var litt over 6 månder å vei. hadde ikke fått altfor stor mage men var ikke behagelig og ligge på magen på solsengene, så jeg kjøpte en sånn flytemadrass som jeg la oppå solsenga når jeg sola meg på ryggen, også var det deilig og ligge på den i bassenget:) perfekt løsning jeg spiste det jeg ville, ikek is som var laget av melk,skrellet frukt, godt stekt kjøtt osv.. jeg har alltid blitt fort brun og ikke brent men denne gangen merket jeg at hundn min har forandret seg etter gravidhormonene så jeg måtte bruke høyere solfaktor:) og støttestrømper på flyturen er must!! kos deg masse på ferie:)
mariabee Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2010 støttestrømper?? hørt om det, på apoteket man får tak i det her altså??
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. juni 2010 #10 Skrevet 28. juni 2010 Vi reiste til syden da jeg var 3 mnd på vei, forrige gang jeg var gravid. (Egypt) Det anbefales å holde seg unna mat som blir solgt på gata, så kjøp all mat i restaurant o.l. Drikk vann fra flaske selvsagt, og kanskje pusse tennene med flaskevann også for å være på den sikre siden. Det kommer an på hvor nøye du vil være, og hvor i syden du reiser kanskje. Spis kjøtt som er godt stekt. Ellers de samme forholdsregler som i Norge. Ta med antibakteriell i veska;) Hvis du klarer å ligge på magen så er det bare å ligge på magen. Det er ikke farlig. Ellers kan du sitte på solsenga og sole ryggen hvis du ikke klarer å ligge på magen. God tur!
drømmen Skrevet 6. juli 2010 #11 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har nettopp kommet hjem fra 2 uker på Chios i Hellas. Er 22 uker på vei og har fått såpass med mage, at jeg ikke klarer å ligge på magen lenger. Derfor kjøpte jeg meg en badering for små barn, som jeg lå på når jeg solet ryggen. Hullet passer perfekt til magen! Så kunne jeg bruke solsengen til å sole både foran og bak! Fungerte perfekt! Ellers anbefaler jeg høy solfaktor(som nevnt tidligere her). Jeg ble MYE fortere brent nå enn ellers.. Kos deg og nyt ferien!
mariabee Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. juli 2010 det m baderingen var jammen d ikke dumt altså men klarte du å ligge på magen på solseng MED baderingen? interessant syn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå