Gå til innhold

Barselstårer...

Anbefalte innlegg

Gjest Sharazi
Skrevet

Hvor lenge hadde dere det?

Det er i dag 8 dager siden vi kom hjem fra sykehuset med vår sønn og jeg har følt meg som et følelsesvrak siden den dagen.. Sliten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gråt fra dag 2-10... var et vra jeg også, men det er helt normalt! Om det går særlig lengre enn 12-14 dager ville jeg kontaktet hs eller fastlegen din. Ting er tøft nå, men det blir snart bedre! Tro meg! Har du folk rundt deg som kan hjelpe?

sender deg en stor klem og tørker bort tårene dine :)

Gjest Sharazi
Skrevet

Takk! :)

Jeg var forberedt på den "3. dagsknekken" mange snakker om, men ikke at det skulle vare så lenge! Jeg har heldigvis en tålmodig mann.

Skrevet

Nei, jeg skjønner det.. Det var heller ikke jeg! Og jeg var heller ikke forberedt på at det skulle bli SÅ tøft! Jeg tror jeg har lest hundre bøker om fødselen og tiden etterpå, men på ingen måte var jeg forberedt på hvor "jævlig" det faktisk var. Det er nok forskjellig for alle... Men du har lov å gråte og være lei deg. Hormonene herjer i kroppen din og du er dritsliten, selvfølgelig er det tøft. Bare du har troen på at ting blir bedre så går det bra :) Ting går seg nok til etterhvert, og dere får begge to mulighet til å nyte den deilige tiden :)

Skrevet

Hei du. Jeg husker ikke hvor lenge det varte, men jeg sleit med hormoner og så og si null søvn lenge, og jeg gråt bare noen så på meg, eller babyen gråt litt ekstra.

Gi deg selv noen ekstra timer med søvn mens noen andre ser etter sønnen din hvis du kan! Spis godt, ta en god dusj, sov sov sov.

Jeg var dritsliten og hormonell og grinete i flere uker, men det værste ga seg nok etter ca 3 uker.

Husk - de første 6-8 ukene er de "værste", etter det blir det bedre - tro meg :)

Hilsen førstegangs med jente på 9 mnd, som var vrak etter fødselen, men har akkurat starta prøvinga på nr 2 :)

Skrevet

jeg slapp unna barselstårene.

Husker jeg var på gråten dag 3 på sykehuset.

men da jeg kom hjem fikk jeg et tips av en venninne som er biopat

at jeg skulle ta depredix som forebyggende mot fødselsdepresjon.

Det hjalp meg til å holde barselstårene unna

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det tok vel et par uker her. Jeg gråt av det aller meste, hehe :-) Men det går over!

Skrevet

Jeg hadde de typiske barseltårene på 3/4 dagen på sykehuset - men skal love deg at de også kom da vi endelig kom hjem etter en uke på sykehuset. Men de verste dagene var dag 14-16, da mannen min startet på jobb og jeg var alene om alt hele dagen og natten. Og ungen bare skrek og skrek, og det ikke ble noe mat eller søvn på meg. Følte jeg ikke var meg selv i det hele tatt - og ett par dager var jeg helt likegyldig til babyen. Det var forferdelig, men gikk heldigvis over!

Og det er som de skriver over helt sant; alt blir SÅÅÅÅ mye bedre etter 2mnd. Ting forandrer seg.

I mellomtiden; gråt akkurat så mye som du føler for, si nei til alt besøk du ikke har veldig lyst til og be om hjelp fra mann og andre. Og sov så mye som mulig.

Og nyt babyen ;-)

Skrevet

Det er ei knalltøff tid du går gjennom når som alle hormonene skal stabilisere seg i kroppen din igjen. Jeg synes det var verst den første mnd. Tro meg det blir bedre, men er ei enorm omvelting som skjer i kroppen din. Snakk med noen om hvordan du har det. Det er viktig. Klem til deg ;)

Gjest Sharazi
Skrevet

Takk for svar, alle sammen! :) Greit å høre at det er flere som holdt på så lenge og at dere alle sammen har det bra i dag! :) Vi har jo fått oppleve noe av det største et menneske kan oppleve.

Skrevet

Huff, jeg gråt og var helt vrak i 4-5 uker...

Fikk ikke til amminga og følte at alle bare kom på besøk hele tiden, og bare var slitsomme... Prøve å få pappan til ungen til å si at de ikke skulle komme, men det syntes han var vanskelig. Og folk (familie) skjønte ikke at de ikke kunne komme etter 3 uker liksom.

Men det var amminga som tok knekken på meg, det føltes så jævlig å ikke få til det enen som babyen trengte meg til!

(Det løsna etter 5-6 uker, og jeg ammer ennå, nå er hun 10 mnd)

man må vel bar eta tiden til hjelp, og hvile når man kan.

Sove litt når babyenb sover, snakke litt med venninner som har vært gjennom det samme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...