Mamma til 2 søte jenter Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 før har hun kun ålt seg framover. Hun krypte framover 1-2 meter, gav så opp litt og fant vel ut at foreløpig går det fortere å åle seg framover... Dette gjorde hun 3 ganger. Var gøy å se på, før har hun bare vugget seg fram og tilbake uten å ta noe krypesteg framover (eller bakover). Ser for meg at min datter er litt sent ut med å krype, MEN det stresser meg ikke, er glad det kommer når det kommer. Jeg tenkte mye mer på det med storesøster..... Når tid begynte deres barn å krype?
Marbella Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Jeg misunner deg.....her krøp lillemor når hun var 6 mnd og gikk når hun var 9......nå er hun ti mnd. Begge brødrene hennes krøp når de var rundt ti mnd og gikk når de var året....det var litt roligere tider når de var små
supersalg Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 åle, krype, krabbe... hva er forskjellen på åle og krype? mener du?: Åle- beveger seg fremover som en larve krype- drar seg fremover med armene med beina slepende etter.
det er berre mordi Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 Kryping definerer i alle fall jeg som at man bruker begge knærne og armene for å komme seg frem. Åling er alt annet;) Min kryper ikke enda. Hun har det ene kneet i golvet og det andre bøyd på en merkverdig måte under kroppen, slik hun kommer seg i sittestilling mellom hvert tak. Er 8 mnd.
Mammatiljente-09<3 Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 Min tuppe som akkurat har blitt 9 mnd har akkurat lært seg å krype:D men hun reiser seg og går etter møbler også.. så syns hun er litt tidlig ute..hadde egentlig sett for meg at hun ikke skulle gjøre noen ting før hun ble kanskje njaa 8 mnd:P
Julelita Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Snuppa på 7 mnd har akkurat begynt å krype. Jeg definerer kryping som at hun flytter både hender og knær framover når hun står på alle fire. Håndkontroll har hun hatt lenge, og bytter fint mellom sittende og krabbestilling. Hun flyttet det ene kneet framover for første gang for et par uker siden. Nå flytter hun knærne 2-3 ganger før hun legger seg ned igjen (eller faller). Gjør som oftest dette for å nå leker som er akkurat utenfor rekkevidde. Det lengste hun har krabbet i ett er halvannen meter, så det går ikke så raskt enda. Hun åler seg ikke da. Hun har i mange måneder dyttet seg bakover og rullet bevisst for å nå ting eller komme seg rundt, men hun har aldri ålt seg framover. Ser ut som om hun kryper først da.
Gjest Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 Hehe... hun er jo kjeeeempetidlig ute! Iallfall om man sammenligner med gutten vår! Han begynte ikke å åle seg før han var 10 mnd. Krabbing (kryping) begytne han ikke med før han var ca 16 mnd, og først da han var ca 19 mnd tok han sine første skritt uten å holde seg i noe!!! Ingenting var galt med ham, og det tok ikke mange månedene før han tok igjen sine jevnaldrende motorisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå