Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pjuuuk, der var den 1.sprøyta satt:-) D gjekk jo fint!! Spray, sprøyter og tabl, dette er jo f..meg en fulltidsjobb:-)

Hvordan går d med dere andre? Føler jeg er enda et skritt nermere nå... Beg å kjenne spenningen i kroppen, og er vell strengt tatt langt i fra den enkleste å bo i sammen med nå!? :-) Menmen d går seg vell til..

Stikk, spray og kos dere alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Her sprayer jeg morgen å kveld. Første sprøyta blir det å sette imorgen,,gleder meg ikke akkurat.

Mannen min takler ikke å sette den på meg,,så det må jeg nok fint gjøre selv;)

Spennende att vi er flere som skal på ul rundt samme dagen.

Håper tiden går rååfort jeg å.

klæm

Skrevet

Hei!

Sist forsøk så var det mannen min som satte de første sprøytene på meg, deretter gjorde jeg d selv.

Satt den selv i dag, det gjekk fint, men må ha han her som en trygghet.. Er så redd for å gjøre feil, føler meg helt fjern for tiden.. Lever i min egen lille"baby-hormon-opp&ned i humøret-bobble". Er så fjern at jeg faktisk blir litt fortvilet over meg selv:-)

Ønsker deg lykke til med 1.stikket i morgen, d går nok helt sikkert fint ..

Spray og sprøyte-klem t bake!!

Skrevet

Jeg skal sette første sprøte imorgen. (kvir meg).

Ellers går det hormonelt ganske bra, foreløbig. Kanskje det hjelper med akupunktur:)

Skrevet

Jeg hiver meg på:)

Skal inn å se på "gulleggene" på fredag- og håper å ta ut på mandag 30. august, og sette inn 1. september!:)

Er veldig kjekt å være så nærme etter å ha prøvd i snart 3 år- samtidig syns jeg at tiden går uuuuuutrolig sent- og forsår etter å ha lest litt her at rugetiden går enda senere.....

Men vi klarer dette!

Masse lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Hiver meg med på denne gruppa jeg:o)

Har fått fremskyndet sprøytestarten til i dag, skulle egentlig begynne på lørdagen. Skal begynne med Gonal-f sprøyta, men lurer litt på når jeg skal ta den i kveld. Tar nesespray lø 08:00 og 20:00, sprøyta skal tas om kvelden, kan jeg da ta den sammen med nesesprayen kl 20:00?

Det er så rart denne gangen, har nesten ingen bivirkninger. Dvs, jeg har endometriose og kjenner at cystene ikke har blitt mindre akkurat- heller tvert i mot. Humøret er på topp, formen er fin. Har vært gjennom dette to ganger nå og hatt et h*** humør da, men nå- ingenting nesten.

Er det et dårlig tegn mon tro??!

September blir den store gull egg måneden skal dere se:o))

Skrevet

Hiver meg med på denne gruppa jeg:o)

Har fått fremskyndet sprøytestarten til i dag, skulle egentlig begynne på lørdagen. Skal begynne med Gonal-f sprøyta, men lurer litt på når jeg skal ta den i kveld. Tar nesespray lø 08:00 og 20:00, sprøyta skal tas om kvelden, kan jeg da ta den sammen med nesesprayen kl 20:00?

Det er så rart denne gangen, har nesten ingen bivirkninger. Dvs, jeg har endometriose og kjenner at cystene ikke har blitt mindre akkurat- heller tvert i mot. Humøret er på topp, formen er fin. Har vært gjennom dette to ganger nå og hatt et h*** humør da, men nå- ingenting nesten.

Er det et dårlig tegn mon tro??!

September blir den store gull egg måneden skal dere se:o))

Skrevet

I morgen begynner jeg på 1. sprøytestikket. skal på ul 31 aug.

Er kjempe spent.

Glad mannen er hjemme så han kan stikke meg:)

Lykke til allesammen:)

Skrevet

da var første sprøye unnagjort, og ja det gjorde vondt. Svir litt denne menopur:) Så lang liker jeg Gonal-F best. hehe. Enkel og grei.

Skrevet

Enig med deg Solformørkelse, Gonal-F er enklest og best;)

Når begynner dere andre å merke noe til Gonal-F'en? Hadde min første sprøyte i går kveld, så det er vell tidlig enda.

Skrevet

første gang brukte jeg gonal-f og cetrotide. Merket vel noe etter noen dager, husker i grunn ikke helt.:) Men kjente hvertfall noe..hehe

Skrevet

jeg håper jeg også får begynt i september. Jeg venter på brev for oppstart, og får det i sept. Holder til i ullevål. Har så mye blandede følelser, er så nervøs!

Skrevet

AS-81 : Håper du får joine oss:) Vi er blitt en bra stor jeng her inne nå. Håper på full klaff hos alle sammen:)

Da har jeg satt min første sprøyte (puregon). hehe var litt nervepirrende men gjekk bra. kjente den jo nesten ikke. Kvier meg til jeg skal sette den Cetrotide den skal vel vere noe vondere eller?

Skrevet

det håper jeg også! takk!

gratulerer med første sprøyte:) og lykke til videre!

Skrevet

gurine: jeg er ikke kjent med puregon, men cetrotide var ikke vondt å sette. Jeg ble littt rød og det svei litt etterpå, ,men det gikk over etter kort tid. Men det er sikkert ikke alle som får det slik. Vi reagerer vel alle litt forskjellig.

Denne menopuren er ikke noe særlig

Sprøytedag 2 og jeg kjenner at noe skjer i magen..

Skrevet

Da ser det ut til at jeg kan henge meg på her. Ringte inn mens etter et avbrutt fryseforsøk grunnet at ingen overlevende embryo på mandag og fikk beskjed om å starte på Gonal-f samme dag. Det ble en stressende dag med å få tak i alle medisiner, men det løste seg det også! Så er nå på sprøytedag 4 og i morgen skal jeg i tillegg til gonal-f begynne med orgalutran. Går foreløplig veldig greit med sprøytene, blir litt små kvalmen og trøtt men hva gjør man ikke for å få en liten spire? Så nå er jeg veldig spent på ul som er førstkommende tirsdag for å se når egguthenting og innsett blir. Alt fra torsdag i neste uke, til mandag i uke 36.....

Lykke til alle sammen! krysser fingre og tær for at september er måneden der mange spirer klamrer seg fast!

Skrevet

Hei!

Kjekt at det er flere som henger seg på:)

Hvordan går det med dere damer?

Ønsker alle en god helg!

Skrevet

Heisann :-)

Da blir d fryseforsøk i september på oss! Jippi! Skal til UL på mandag. Er mest spent på om eggene tåler opptining....

:-)

Skrevet

Hei igjen!

Wow for n stor og flott gjeng vi er blitt.. Kjempe koselig og spennende å få følge hverandre! Godt å vite at det er flere her i samme båt, og som virkelig kan sette seg inn i hvordan vi har det..

Huff, jeg er ikke den kjekkeste eller enkleste å bo isammen med nå iallefall!! All ros til den gode mannen min som orker å dele hus med meg:-)

Svinger veldig i humør, og har fortiden mye hodeverk(tror d er pga synarella-sprayen) Ellers synes jeg det går greit.. Nermer seg jo vææældig nå.. Spent og nervøs!! Nå skal vi ut å køyre motorsykkel. det gjør godt for eit hormontroll:-)

Ha n strålende fin dag alle sammen!!

Skrevet

hadde ikke vært dumt å få litt adrenalin på en motorsykkel:)

Kjenner dere noe aktivitet i eggstokkene da? Mener å huske at jeg kjente mye mer sist..#bekymret#. Men det kan ha vært senere.

Ellers er ikke humøret så værst. Men hodepine, kvalme og TRØTT er tilstede;)

Går til akupunktur denne gang, og velger å tro at det hjelper meg med å holde roen litt mer denne gang:)

Skrevet

Er på sprøyte dag 6 i dag.

kjenner ingenting i eggestokkene...

er det vanlig? Begynner å bli litt små bekymret her...

Skrevet

jeg er og på sprøyte dag 6 uten å kjenne noe....

Skrevet

ååå å godt å høre... da er det sikkert ikke så uvanlig:)

Skrevet

Er på sprøytedag 6 i dag jeg også. Var på UL i morges, hadde 3 endometriose cyster på venstre eggstokk og 1 stor (3,6x4,7 cm) på høyre eggstokk.

Hadde mange og bra med egg i høyre eggstokk, men han fant bare 1 egg på venstre side. Han mente at de kunne prøve å punktere disse cystene under uttak som ser ut til å være neste mandag. Stemmer dette????? Noen som har vært borti det?

Opererte bort to cyster for 2 år siden, også kan de bare punkteres???

I allefall, har murringer og føler meg sprengt nederst på magen.

Skal sette inn egg neste fredag og har da arbeidshelg, jobber som nattevakt i helsetjenesten- tror dere jeg kan bli sykemeldt hele helgen da?

Takker for svar<3

Skrevet

Klinikken/sykehuset gir deg sykemelding på uttaksdagen, dagen etter, og innsettdagen. Skal du ha sykemelding utover det bør du vel kontakte fastlegen din.

Lykke til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...