Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte vi kunne samle oss som forhåpentligvis skal ut på "den store gullereisen" i september. Så kan vi utveksle erfaringer, følgje,støtte og oppmuntre hverandre her inne;-)

Vi skal igang med 2.fersk forsøk på Hausken og satser på innsett 2.veka i sept.;-)

Ønsker dere alle n fin sommer!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal i gang i Porsgrunn ..insett 3. eller 4. uka i sept,.....

Vi må følge hverandre. Håper det kommer flerer på denne tråden..

Vi skal ha icsi,..og jeg skal ha kort regime.Kun sprøyter. Dette blir vårt første forsøk og vi er superspente,.. jeg litt mer enn mannen tror jeg;)

Ha en fin sommer,- og la tiden mot september gå FORT!!!!!!

Skrevet

hei! koselig å følge hverandre frem mot og i sept!

her blir det oppstart av medisiner i aug og uttak og innsett i sept.litt usikker på uke enda.

dette blir vårt andre søskenforsøk!

holder til på Haukeland!

Skrevet

Hei!

Jeg slenger meg med her jeg. Vi skal i gang med første 1.fryseforsøk etter negativt ferskforsøk i våres. Håper på å komme i gang med medisiner i august så det blir innsett første uka i september. Håper september er måneden alt klaffer! :)

Skrevet

Så koselig da:=))))))

Blir nok september på oss også. Første/andre uka regner jeg med.

Vårt 3. ferskforsøk---- blir no min 7 innsetting.

Alle gode ting er 7? :D

Skrevet

Mitt 3. ICSi forsøk gikk i vasken i dag:( Er så lei meg! Men må se framover, så jeg henger meg med her! Trøster meg med at vi var så heldige å få tre egg på frys (i 2 ampuller)...så kanskje blir det fryseforsøk i august/september...aldri hatt fryseforsøk før, så dette blir spennende:) Koselig å følge med noen på veien:)

Skrevet

Ivf-forsøk nr 2 blir i slutten av august/begynnelsen av september. Skal avtale oppstart med spray når tanta kommer neste gang.

Måtte vi lykkes alle sammen:-)

Skrevet

Blir kanskje innsetting i slutten av sept på meg. Er litt spent for forste mens etter første første forsøk var helt bananas

Skrevet

Noen som har vært gjennom fryseforsøk med bruk av progynova i forkant? Hva er vanlig dosering f.eks? Og åssen er bivirkningene? Da jeg brukte pergotime ble jeg ganske så deppa. Vet at dette blir noe annet, men har lite lyst på 2 uker med grining. Men hvis Det funker så er Det jo verdt det :)

Skrevet

Hehei,

jeg skal ringe inn mens naa i juli, starte medisiner i August en gang og forhaapentligvis sette inn en eller ennen gang i Sept... Saa hiver meg med her inntil videre jeg da ;-)

Skrevet

Åyyåyy, ser ut som vi blir n fin gjeng som skal følgje hverandre her!! Blir spennende!! Åhh, la tiden fly av sted;-) Venting er ikke kjekt, menmen den som venter på noe godt venter jo ikke forgjeves;-) God sommer!!

Skrevet

Skal ringe inn mens i august. Regner med den kommer i midten av august, så da blir det vel innsett i begynnelsen av september. Har igjen to egg i fryseren etter en runde med ICSI hvor vi fikk 7 befruktede egg. Var gravid i vår, men det endte dessverre i en MA. Er utålmodig og venter i spenning på at høsten skal komme. Skal prøve å nyte sommeren mens jeg venter:-)

God sommer!

Skrevet

jeg er klar med mitt andre forsøk i uke 35 om alt går som planlagt. Kjekt å følge flere.

Skrevet

Jeg håper jeg kan være med på denne tråden :)

Vi skal inn til første samtale 20. august, så er vell kanskje en fare for at jeg må i en oktober-tråd... Det vet dere her kanskje litt om? Er det tjans for at jeg kommer i gang alt rett etter samtalen? Eller tar det litt mer tid? :)

IVF i Porsgrunn¨på oss.

Skrevet

henger meg på jeg også:) jeg skal ha kort regime og innsett i uke 36.

Hvor holder dere til henne da? Hvilket sykehus? Jeg holder til på

St.Olavs

Skrevet

Hei!

Da føler jeg at jeg liksom er i gang igjen jeg:-) Ringt Riksen nå, og avtalt spray-start om stusselige 13 dager:-) Jeg må gå litt ekstra på spray pga uregelmessig syklus, og litt ekstra for å få timet det inn til uke 35. De skulle sjekke om det kunne være plass til oss i uke 34, og det hadde jo vært kjempefint om det ble framskyndet en uke.

Hurra!

God sommer alle sammen!

• 3 uker senere...
Skrevet

Heihei!

Nå nermer det seg veldig jenter;-)

Hvordan går det med dere?

Jeg er i gang med metaformin, og er til tider rimelig kvalm (menmen hva gjør en ikke for å prøve å oppnå sitt høyeste ønske!?)

Beg på synarela den 8.august. Ser frem til å endelig være i gang igjen, selv om jeg vet det er en stor påkjenning! Har ikke fortalt d til noen enda... Tenker på det hele tiden, og har veldig lyst å prate om det døgnet rundt, men klarer det liksom bare ikke..

Ønsker dere alle n fortsatt god sommer og håper at dette er siste året vi går høsten i møte som "prøvere"... (itilfelle så må det være med barn nr.2 el 3 el 4 ;-) )

Skrevet

Om alt gaar i orden er det sannsynlig at vi er igang med innsett foerste uken i September, saa melder meg inn her saa lenge jeg da ;-)

(starter medisiner i August allerede da)

Skrevet

Da melder jeg meg inn her. Skal i gang med andre forsøk nå. Starter med nesespray 7 august. Hadde kort regime sist,så det er en helt ny start.

Skrevet

hei hei

vi skal begynne med vårt 2 forsøk.

1 forsøk endte positivt og jeg har en sønn på 15 mnd.

Skal starte med spray den 18 august og UL 8 september. Regner med at det blir uttak og innsetting i uke 38.

Hva er forskjell på lang og kort regime?

Skrevet

kort regime bruker du ikke nesespray, bruker p-piller måneden før og 2 forskjellige sprøyter. En for å stimulere eggstokker og en for å roe det litt ned. (sånn kort fortalt). Selve hormonbehandlingen varte vel i ca 12 dager.

Fjoggy; Jeg og kjenner at jeg har er behov for å snakke om det heletiden, selv om jeg ikke gjør det. Det er nesten som at alt det andre sier ikke vekker interesse. Kommer litt i en egen boble liksom. Men det har vært delig med et avbrekk i sommer. Håper jeg har lært litt fra mitt første forsøk.

Skrevet

Heihei alle sammen!

Nå har eg vært på sykehus apoteket å handlet inn hele "godteposen" som for håpentligvis skal hjelpe oss å nå det "store målet" :-)

Men herregud, blir like målløs hvergang.. Dette vetle gildet kom på 13001 kr.. Det er jo svimlende dyrt!! Blir litt provosert når eg tenker på dei som bare tar seg noen øl og går på byen, så er "det" gjort!! Synes så absolutt det burde vært en større andel som ble dekket for hvert forsøk!! Det blir jo nesten som om man ikke får råd til det :-(

Akkurat i det eg gjekk ut av apoteket, kom det en nybakt mamma trillende med sin 2 dager gamle gutt.. Åhh ja da var alt glømt: for hva er en vell ikke villig til å offre for å oppnå noe så stort!?

Bare gleder meg til å komme igang!! 4 dager til spray start :-)

Ha en fin kveld!!!

Skrevet

ja, det er irriterende hvor dyrt det er. Jeg har bare hentet en nesespray idag, resten får vente til neste lønn. Men om alt går så er det jo verdt det;).

Det er slik at en skal spraye en stund før sprøytestart??

Fjoggy; Hvilken annen medisin skal du bruke i dette forsøket? Vi begynner vel gjerne samtidig vi? Lørdag?

Skrevet

Åyåy ja d gjer vi nok då:-) Beg med spray på lørdag, skulle egentlig beg på mand, men mens kom før tida så då blei det fremskynda 2 dagen:-)

Det stemmer det, er vel ca 15 dager med spray så er det sprøyter.

Eg skal bruke synarela-spray og puregon sprøyter. Det er det samme som eg hadde ved 1.fersk forsøk, men denne gangen har eg itillegg gått på metaformin (styrer insulinopptaket, og har vist hjelpt mangen som har strevd med å bli gravid).. Åhh håper dette er siste gangen vi må gå gjennom dette!!

Hvilke forsøk er dette for de, og hvilken medisin skal du gå på?

Blir kjekt å følgje hverandre, godt med noen andre som ligger likt i løypa, og som en kan lufte tanker, gleder og frustrasjoner med :-)

Dette fixer vi!!!!

Skrevet

jeg skal bruke menopur, helt nytt opplegg denne gangen. Kvir meg litt til denne sprayen. har ikke hørt så mye fint om den;)

Dette er vårt andre forsøk (og siste???)

Hva om man er gravid når man starter på spray, kan det være uheldig? I og med at jeg ikke har blitt gravid siste 4 årene så er vel sjangsen liiiten for at det skal skje akkurat nå da, hehe..men men,.Er jo rett etter EL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...