Gå til innhold

tannblekende tannkrem og graviditet/amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 37, har hittill holdt meg unna all slags bleking, etc. Men har i det siste fått spor av min beste venn pepsi maxen ;) Drikker mindre brus nå, hehe.. Føler meg skikkelig ufresh.. :/ Vet at man ikke skal bleke tennene når man er gravid/ ammer, men tror dere sånn tannkrem med "blekende effekt" er til skade for den lille?

Spurte ho dama på vita, og leste på pakningsvedlegget, søkt på nettet, fannt ingen informasjon om det. Hva tenker dere??

Ikke misforstå meg, jeg er ikke den pyntedokka, men det plaaager meg skikkelig at tennene er blitt misfargede..

Får spørre JM, ved neste kontroll kanskje :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlegen min frarådet det..

Så jeg ventet til jeg ferdig med å amme:)

Skrevet

Jordmor vet nok ikke så mye mer spesifikt om dette enn andre, men generelt så opptas jo alt du smører på huden - og ikke minst i munnen - i kroppen din. Og deretter kan mye gå videre til fosteret.

Blekemidler kan sikkert inneholde mange kjemikalier som ikke jeg ville hatt som gravid iallefal...Vent til etter du har ammet, så er du sikker - iallefal etter fødsel.

Og foresten ville jeg vært like redd for pepsi maxen din som inneholder kunstig søtningsmidler...det er nemlig også ren gift for kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...