Gå til innhold

Voksing av legger, lår, bikinilinje og armhule..noen som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve dette i sommer, da få noen proffe til å gjøre det. Kan man ta alt i en sleng, altså samme time? Blir jo sikkert kjempemorsomt mens det står på, men men :P Hvor langt må håret være? Jeg barberer meg annenhver dag, burde sikkert gjort det hver dag sånn som det vokser, men det gidder jeg ikke..

Skrevet

Du kan ihvertfall ta legger,lår,bikinilinje på en time. Armhuler har jeg aldri tatt, DET tørr jeg rett og slett ikke:p

Deilig å få det unnagjort, men har du sterk/rask hårvekst må du beregne kortere utvekst(heter det det) tid enn på andre desverre.

Skrevet

Armhulene er vonde som f... å vokse. Jeg klarer glatt en nesten full brasiliansk (liker å ha litt hår igjen), men ikke armhulene. Jeg synes heller ikke det er verdt smerten, tar omtrent null tid med høvel i dusjen.

Skrevet

Hmmm..kanskje droppe armhulene da :P Søren og, har så stygge armhuler, tenkte kanskje det ville bli bedre om de ble vokset. Barberer hver dag, men det ser ikke ut som om det er barbert selv om det kjennes helt glatt under armene..tror det er fordi hårene er så mørke..? Jaja, skal i alle fall vokse legger, lår og bikinilinge, dropper brasiliansk første gangen, får se hvor tøff jeg føler meg etter vokstimen ;)

Skrevet

Det må vokse ut 3 uker (hallo skog!) før voksingen og du bør absolutt peele områdene jevnlig, men ikke dagen før. Ingen soling eller solarium dagen før (og etter).

Så må du peele i tiden etterpå, for å unngå inngrodde hår.

Skrevet

Må det gro i 3 uker før man vokser første gang? Det høres jo helt villt ut! Kan jo sikkert flette det da :P Peeler minst 1 gang i uka nå for å unngå nupper og andre morsomme ting, så det går greit:) Hadde vært deilig å slippe å barbere annenhver dag...

Skrevet

Du må jo bestemme selv hvor tøff du vil være, men kan absolutt anbefale voks eller epilator på armhulene. Det gjør vondt, men så blir resultatet mye bedre. Jeg bruker mest epilator hele veien og det er værst første gang. Det gjør mindre vondt etterhvert, synes i allefall jeg

Skrevet

Hun som vokset mine ben sist snakket varmt om hårfjerning med laser.

Var visst helt genialt til armhulene. Men koster jo litt da....

Hvis du bor nær Oslo kan du høre med Alles Beauty Clinique.

De er flinke og rimelige på voksing og, men du må som andre sier her "spare" hår i ca 3 uker.

Skrevet

Vel da er det plutselig uaktuelt da, kan jo ikke gå rundt med monsterhårete legger i 3 uker :/ Bor i nord-norge, så er ikke i nærheten av Oslo. Nei dette var kjedelige greier:/

Skrevet

Med epilator trenger vistnok ikke hårene å være lengre enn en 1/2 mm, så da må du ikke spare mange dagene.

Skrevet

Kanskje prøve det da..syns liksom det høres værre ut :P Lettere å gå til en proff som røkker hårene av før du rekker å protestere ;) Er så usikker på hva jeg skal gjøre, har jo så lyst til å prøve voksing, men å gå rundt som en urkvinne i 3 uker midt på sommern frister lite :P

Skrevet

Høres ut som meg du Leahpudding. Jeg "sparte" ikke i 3 uker da jeg fikk de vokset på salong. Gikk helt fint det :D For som du sier så kan vi jo både ta permanent og stripe hårene om det skal ta så lang tid hehe.

Men vær klar over at det ikke er sikkert alle hårene har kommet ut siden du ikke har ventet så lenge så første gangen kanskje du må vokse før det har gått 4 uker ;).

Ha en flott voksedag :))

Skrevet

Hvor lenge sparte du da? Ble det så bra at du kunne gå med bare legger uten at det var noen hår som vistes? Kan leve med å vokse tidligere enn 4 uker etter første gang hvis det betyr at jeg slipper å gå i 3 uker med pels før første voksing :)

Skrevet

Tja husker ikke helt hvor lenge jeg sparte. Jeg reagerte på voksen så kan ikke vokse (på bena) dessverre. Men tror ikke jeg sparte mer en maks halvannen uke. Ser jo ut som en apekatt da ;)). Du må nesten se ann selv. Men var til hudpleier nå og da sa hun til meg at de ikke ønsket veldig lange hår for da måtte det ofte klippes. Det var også vondere om hårene er lenger ;). Hun vokset brynene mine og der var det nesten bare noen prikker der hun vokset, skjønner ikke at hun klarte det hehe.

Så med vår hårvekst så trenger du ikke gå i tre uker :)) (er min mening..)

Skrevet

Veldig oppløftende nyheter Studenten <3 :) Kanskje jeg prøver meg på voksing likevel..kan jo høre med de jeg har tenkt å gjøre det hos om hvor lenge de syns jeg skal spare. Går jeg en uke uten å barbere meg så kan jeg ikke vise leggene, masse svart hår..blæh!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...