gummitarzan Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 eller er det når den har dettet av man skal rense litt med vann på en qtips?
bitthen Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Kommer litt an på. Er det litt guffe i, bør du rense med klorhexidin. Om den ser fin ut, bruk bare vann. Jeg gjorde nesten ingen ting med mini sin, den så helt fin ut. Den datt av etter 8 dager, da renset jeg med qtips og vann i navlen. Fin liten navle fikk han :-)
♥Nemi♥ Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 På sykehuset fikk vi resept på rensemiddel, også viste de oss hvordan man skal rense navlen. Er ikke det normal praksis? Man skal presse rundt så navlen kommer litt ut, så skal man ta q-tips å rense inni rundt stumpen.
Baby on board Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 Navelen på jenta datt av i går, vi har ikke gjort noe med den annet en å se at den virker "ren" og fin.
bitthen Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 Trenger vel ikke rense med rensemiddel om det ikke er behov/ verk i navlen. Fikk tydelig beskjed om å bruke vann og minst mulig rens om det ikke var verk i, da klorhexidin er sterke saker.
Gjest eelis+kian Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Jeg fikk beskjed om å gjøre minst mulig med navlen, den skulle være i fred. Hvis det kom litt verk ut av den, skulle jeg vaske forsiktig med en q-tips med vann på, men jeg skulle ikke vaske inni, bare rundt. Navlestumpen datt av etter fem dager, og den blødde og væsket litt i en ukes tid etterpå. Da vasket jeg med q-tips med vann, og så ble den så fin atte! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå