Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 til meg selv. Var hos optiker her om dagen, og fikk påvist ganske dårlig syn særlig på det ene øyet. er ikke så ille at jeg ikke kan kjøre bil uten siden det ene øyet mitt er ganske bra. Men så har det seg slik at vi skal på ferie til Sverige om 3 uker. Vet egentlig at det å kjøpe lokalt her nok kan bli en ganske dyr affære siden vi bor i en liten by, er ikke sikker på om brillebutikken er med i noen kjede heller. Har hatt briller når jeg var barn, men har ikke hatt nå på 10 år.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Ja, det er absolutt penger å spare på å kjøpe dem i Sverige!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 ok. Takk. Da tror jeg det blir svenske briller på meg i sommer;) Og forresten, når jeg var hos optikeren lokalt, han skrev et ark med styrken min på, men dette arket fikk jeg ikke med meg. Tenkte jeg skulle be om å få det, men følte det ble litt rart da. Nå husker jeg ikke styrken jeg må ha nøyaktig, er det teit om jeg går å ber om det arket? Jeg har jo betalt for synstesten, har vel da i utg punktet betalt for det arket også da? og jeg har jo på ingen måte forpliktet meg å kjøpe briller der.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 Neida, bare gå og be om å få brilleseddelen din. Ellers så vet jeg at det ihvertfall før var gratis synsundersøkelse i Sverige, men vet ikke hvordan det er nå. Om du vet hvor du skal i Sverige, så kan du jo ringe en brillebutikk og snakke med dem på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 joda, vet hvor jeg skal. ja, tror jeg skal gjøre det;) Takk i allefall;)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Hei. Selvfølgelig kan du få en brilleseddel (utskrift av styrken din), når du har betalt for synstesten er den din. Vi utleverer dette hver dag, og du må ikke være redd for å spørre om det Det stemmer sikkert at det er billigere i Sverige. Men pass på at du får glass med både herding og antirefleks behandling. Ofte er det inkludert i prisen i butikkene i Norge mens det kommer som "tillegg" i billigere butikker. Bakdelen med å kjøpe briller i Sverige er at dersom noe blir ødelagt på brillen din er det mer tungvint å få ordnet det i Norge da vi ofte ikke kan skaffe deler til disse brillene. Men dette blir jo det samme som for de som kjøper barnevogner osv i Sverige. Bor du nærme grensen er det jo ikke noe problem, da kan du jo bare ta en tur over om noe skulle skje. Og til slutt, dersom du er gravid kan det være greit å vite at styrken for mange kan endre seg under svangerskap og amming. Så ikke bli overrasket dersom du igjen trenger nye glass når du er ferdig med å amme. Men har du behov for korreksjon er det selvfølgelig verdt det å ikke slite seg ut nå, selv om du da må kjøpe nye om en stund. Lykke til i "brillejakten" Hilsen en optiker
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 Nei, bor ikke nær grensen, kanskje det er bedre å bare kjøpe he hjemme da? Var inne på specksavers sider å så, og ser de reklamerer med briller til ca 250, men da kommer antirefleks i tilegg til tror det var tusenlappen, og enti riping, tror jeg det het til 500, og andre tilleggs ting var også mye dyrere enn jeg kunne forestillt meg. Er sikkert slike ting du sikter til, "optiker". Nei, jeg er ikke gravid, min yngste er over 4 år, så er noen år siden jeg sluttet å amme. Men har gått uten briller nå i 10 år, og gjør forøvrig ingenting å gå noen år til uten, men tenker jeg skal kjøpe meg briller alikevel jeg. Takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå