Gå til innhold

Rhesus minus 3 svangerskap

Anbefalte innlegg

Er rhesus minus og venter mitt 3. barn. Er det noen som vet om dette kan være en risiko?? mener å ha hørt at det kan være mer risikabelt i 2. og 3. svangreskap. Vet jeg fikk en sprøyte etter de 2 forrige fødslene pga dette...

Noen som har erfaring med dette???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142029164-rhesus-minus-3-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titter innom fra 3.tri.

Er også rhesus neg. og gravid for 3 gang. Har aldri hørt noe om at det er større risiko jo flere svangerskap. Så lenge du har fått sprøyte etter de andre fødslene (hvis barna var rhesus pos.), så begynner du på en måte "på nytt" igjen hver gang. Er kun hvis du har dannet antistoff i en graviditet at det kan være farlig i neste. En blir blitt sjekket tre ganger for det i løpet av sv.skapet , så tror ikke dette er noe du skal gå og bekymre deg for:-)

Jeg er og resius negativ, og jeg har og hørt at risikoen blir litt større for hvert svangerskap. Men som svaret over sier er jo det bare om barna du har fått fra før ble resius positive. OG siden du har fått sprøyte begge gangene regner jeg med de var det. Men pga sprøyta er nok faren minimal for at det skal bli noe trøbbel denne gangen heller:)

Dette er mitt tredje svangerskap. Første endte i MA og da fikk jeg sprøyte. Andre ble en gutt som heldigvis var resius negativ. Håper alt går bra denne ganen også:)

Hei...

Er selv rehsus minus og var veldig engstelig i mitt første graviditet.

Men det er ikke noe å bekymre seg over, dette følger legen din opp, tror også det ikke er noe fare hvis barnefaren er neg.

Men jeg venter iallefall mitt fjerde barn nå og er ikke engstelig, vi blir oppfulgt med blodprøver for å sjekke om det er dannet agressive stoffer som kan angripe barnet, hvis faren er positiv. huff komplisertjeg vet.

lykke til:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...