ku80 Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Huff, det klør i skrittet :-( Nei, ingen sykdom, ble nok litt tørt under samleie, så er litt sår nå, og det klør og klør. Trenger tips om det er noe jeg kan smøre på? Beklager at jeg kommer med slike intime betroelser!
aviva<3nov 2005 <3 feb 2012 <3 Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 alle kvinner har en form for sopp mellom mens, det har rett å slett med floraen å gjøre. og de aller fleste merker ikke dette. sier ikke nå at ud har sopp men at floraen din er i litt ubalanse. beste lindringen for dette jeg har hørt flere har sagt en å smøre på litt canesten elller gå flere ganger om dagen å vaske med intimsåpe eller gjerne bare vann slik at det holdes så naturlig som vanlig. tro meg det går over og det kan være så enkelt som dette at du har barbert deg og at den nye hårveksten er irritabel.
Gjest Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Det med å vaske fleire gongar for dagen bør ein vere forsiktig med. Overdreven intimhygiene kan ofte slå ut i sopp, har eg høyrt... Ville prøvd å smørje med f.eks litt glidemiddel eller anna fuktigheitsgivande produkt beregna på underliv. Sinksalve skal visst funke mot sårheit nedentil. Om det ikkje skulle gå over/bli verre, så stikk innom apoteket i morgong og kjøp "soppmiddel". Det er reseptfritt. Håpar det går seg til!
snuppene 09 og 11 Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 smør med yoghurt naturell flere ganger i døgnet. det både lindrer og kurerer ofte. om dette ikke hjelper anbefaler jeg canesten, som du får uten resept på apotek. du bør også vaske med vann etter du har tisset, ikke bruk såpe! er også lurt å gå uten truse så mye som mulig, gjerne i et luftig skjørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå