JenteOgGutterMamma! Skrevet 27. juni 2010 #1 Del Skrevet 27. juni 2010 Hei igjen og gratulere med dei 3 første mnd. i svangerskapet! :-) Her har jeg tydelig EL i dag, myye slim og smerter og knall positive EL tester, men det blir nok ingen baby dennne mnd. da vi av flere grunner ikke har fått hatt sex på 4-5 dager! :-( Har ikke fått igjen mensen siden fødselen, og lillegutt er snart 11 mnd, så det var nokså etterlengtet med positiv EL test selv om vi ikke har fått prøvd denn mnd, men fra neste syklus er vi iallefall prøvere, så hååper virkelig at det klaffer like lett for meg som for deg! :-) Vi er jo ca like gamle har 5 barn hver og føler til at vi er nokså like i sinn også, så det er moro! :-) Har du noen tips/råd til meg som jeg kan prøve, som evt du har stor tro på?? Prøvde dere aktivt den mnd. du ble gravid denne gangen? Bruker du vitaminer ol. og evt hvilket merke? Bruker selv omega 3 og Spektro multi-vita-min. fra helsekosten nå, ei veninne av meg som blir 45 år, fikk ei jente for ca 6 uker siden, og hun anbefalte meg denne og hun brukte i tillegg Bidronninggele, da hun ble gravid, men tror jeg kanskje prøver et par mnd. av meg selv før jeg prøver det.... Er såå redd for at jeg ikke blir gravid en gang til for vi ønsker oss begge et barn til, så jeg håper at vi får det til før vi blir for gamle.... Kunne jo vært moro å prøvd å få ei jente til, men kjønn har egentlig ingen betydning da bare babyen er frisk og at alt går bra! :-) Beklager om du syntes jeg stilte for direkte spørsmål til deg, så du svarer bare hvis du vil! :-) Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142028842-magica-fra-tryll/
JenteOgGutterMamma! Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 27. juni 2010 Hei igjen.... tenkte ikke på at jeg kunne sende deg en PM istedet for å legge inn innlegget her.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142028842-magica-fra-tryll/#findComment-142030481
magica fra tryll Skrevet 28. juni 2010 #3 Del Skrevet 28. juni 2010 Bare hyggelig, det:) Tror vel ikke jeg er den rette til å gi råd. Jeg har liksom hatt den innstillinga at blir det så blir det. Er kanskje lettere å ha den innstillinga, når en allerede er så heldig å ha fått flere barn;) Så har ikke gjort noe spesielt for å bli gravid, annet enn å ha sex hver dag rundt eggløsning med de to siste. Da ble jeg gravid på 2. og 3. pp. Den jeg venter nå, ble til uten at det var planlagt, på en liten feilberegning av syklus. Så vi er tydeligvis veldig fruktbare.... Håper ihvertfall at du blir fort gravid igjen:) Vi har 3 gutter og 2 jenter, så synes også det hadde vært kos med ei jente nå(de to minste er gutter) selvom det viktigste selvfølgelig er at alt går bra:) Lykke til! Klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142028842-magica-fra-tryll/#findComment-142031904
JenteOgGutterMamma! Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei og tusen takk for svar! :-) Har vært veldig enkelt for oss også og bli gravide, for alle har vært planlagte og det har gått alt fra 0 - 3-4 mnd å bli gravide her også, så alt har gått etter planen unntatt en MA i uke 15 i 1997 og 3 SA tidlig i svangerskapet! Så vi også har vært veldig heldige! Fikk bare litt panikk her om dagen for at vi ikke skal kunne få det til en gang til, men gynekologen sa at jeg har nok egg, så det var bare å vente til mensen kommer så kunne vi sette i gang med prøvingen igjen! ;-) Det har gått mellom 7 mnd, og 15 mnd før jeg har fått igjen mensen hos meg etter fødslene, og denne gangen blir det 11 mnd, litt kjedelig når man ønsker et til raskt, men det er på grunn av fullamming sa gynekologen jeg har gått hos! Hadde egentlig i utgangspuntet kunne tenkt oss å prøve litt før, og tenke at blir det så blir det, men er jo litt redd for det med alderen så vi prøver å time EL neste gang! ;-) Det blir nok sikkert jente på deg nå da....sies jo at det kanskje er størst sjanse for jente hvis man unngår å blir gravid, dvs har sex i sikre perioder langt fra EL... Med alle gutta hadde vi sex hver dag ved EL...så her stemmer iallefall den teorien....;-) Spennende er det iallfall! :-) Uansett kjønn er det å få en baby like stort hver gang, så jeg håper det klaffer fort for oss denne gangen også! :-) Stoor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142028842-magica-fra-tryll/#findComment-142033289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå