Gå til innhold

Dere med peiling på bekkenplager..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så sinnsykt vondt i bekkenet. Akkurat der hvor babyen skal komme ut, ja rett og slett i musa! Jeg klarer ikke spre bena uten at det gjør ufattelig vondt. Kan ikke gå sidelengs foreksempel. Er et mareritt å få til å snu seg i senga fra den ene siden til den andre. Husker at det var slik sist også i siste trimester. Er det dette som kvalifiserer til bekkenløsning? Har legetime onsdag, skal be han sjekke bekkenet da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legen sjekke bekkenet?

Hos meg har de skrevet bekkenløsning, men det er aldri noen som

har sjekket det.

Skrevet

hvis du har vondt når de trykker på enkelte steder så er det mest sannsynlig bekkenløsning, så sånn sjekker de det :) så får de jo en beskrivelse fra deg, så de kan si om det høres ut som bekkenløsning..

Skrevet

men ja det høres ut som bekkenløsning...

Skrevet

eller bekkenlåsning..... For meg høres det ut som det er symfysen du har vondt i og at noe noe i tillegg har låst seg. Men snakk med legen din og hør hva han/hun har å si. Nå vet ikke jeg hvor langt du er på vei men hvis du er før uke 37 så kan du få fysioterapeutbehandling. De avslutter vanligvis behandling rundt uke 37 og 38.

Hvis du har bekkenplager så kan det hjelpe å ha en varmeflaske eller varmeteppe på det vonde området. Vær flink til å trene bekkenbunnen med knipeøvelser og ellers er det noen øvelser du kan gjøre med ball f.eks. balansetrening og tøyning er viktig for å stabilisere bekkenet.

Hvil deg mye og ta små skritt når du går. Ikke finn på å gå på ambisiøse turer eller shopping. Da sliter du unødvendig på bekkenet.

Siden du sliter med å snu deg i sengen så anbefaler jeg deg å legge noe glatt under eller ha på deg silkepyjamasbukse f.eks. Ha en dyne eller pute mellom beina også.

=) Lykke til.

Skrevet

I tillegg til fysio vil jeg anbefale akupunktur mot bekkenløsningsplager. Har hjulpet meg veldig!! Riktignok er plagene bak på bekkenet lettere å ordne opp i enn plager foran, men det er jo verdt et forsøk. Akupunkturen gjør ikke noe med selve bekkenet, men løsner muskelspenninger som forårsaker smerter.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg begynner å slite med skikkelig isjassmerter...de kommer som lyn fra klar himmel når jeg f.eks. står på rema og handler og folk snur seg når jeg "hyler" til...morsomt....og etter en arbeidsdag kjenner jeg det godt i rumpa på en måte...er dette symptomer på bekkenplager eller bare at isjasnerven blir påvirket av graviditeten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...