Gå til innhold

Fortell meg gjerne om deres bryllup! Viktigst: Pris!

Anbefalte innlegg

Skal gifte oss - en gang... 2 år til kanskje. Vi vil ikke i kirken, så trenger tips til andre steder. Helst i Oslo og omegn (drømmer om utendørs vielse :D), med humanetisk forretter.

Hvor mye kostet deres bryllup? Hvordan fikk dere penger til det? Hvem sponset hva? OG:

Hvor mye kostet kjolen???

Fortsetter under...

Vi giftet oss på tinghuset en fredag med forlovere og noen vennepar til. Tok bilder og spiste middag på Ekebergrestauranten. Dagen etter hadde vi verandafest her hjemme med 50 gjester. To dagersfeiring anbefales, helt supert!

Vi hadde enkel mat, stod for alkoholen, betalte selvfølgelig på restauranten den fredagen. Budsjettet var på 50 000, men tror vi havnet på ca 55. Klær, musikk, bord og stoler betalte vi da ikke noe for. Mine foreldre sponset med 25, og hans foreldre sponset med ca 10.

Vi skal gifte oss i august (ikke på Østlandet), ca 100 gjester, 4 retters middag på hotell, festen i et lokale ved siden av. Budsjett på 140 000 kr, har spart dette beløpet det siste året. Vet nå at vi får sponset ca 50 000 kr men vi var litt opptatt av å uansett ha mulighet til å betale hele gildet selv. Kjolen kostet 6500 kr, salg på ifjor høst. Jeg låner slør av en venninne og har kjøpt hvite skinnpumps med åpen tå til kr 499,-

Vet om et par som ble viet (humanetisk) og hadde festen på Ekebergrestauranten, de var veldig fornøyde:) Ellers er jo øyene svært romantiske da, men avhengig av pent vær:) Bygdø folkemuseum er jo også mulig.

Lykke til med planleggingen.

vårt bryllup kom ikke på mere enn 5-6 000 kr ca mamma fikk vi 1500 til maten som jeg å en venninne lage,.

lagde 3 etg bryllupskake, kransekake å eplekaken selv.

var vel ca 25 hjemme hos oss, å vi fikk kun 15 med oss på tinghuset.

giftet oss i begynnelsen av juli + vi hadde de nydeligste været den dagen :)

nå lagde jeg all mat å alle kakene selv, å hadde selskapet hos oss selv.

å kjolen lånte jeg av min "nye" tante som giftet seg to år før oss :)

var en perfekt dag :) "glis"

Nå giftet jeg meg i kirken, men viktigst var jo prisen for deg. :-)

Vårt bryllup kostet $1000 i 1999, og det var alt. Jeg og søstrene mine laget alt av mat, en vennine av mor sydde kjolen til meg ($100), jeg kjøpte billige hvite sko jeg kunne bruke senere ($10). Bruk av kirken var gratis. Slør kjøpte jeg ($150), mamma og pappa betalte for blomster, inkludert blomsterbuketten min. Venner tok bilder for oss, gratis. Og vi hadde 60-70 gjester.

Når du ser prisene er i dollar, så forstår du at vi giftet oss i USA. Det var et lite bryllup der (jeg forstår det hadde vært stort her???), men koselig. Likte godt å være veldig involvert med alt, og likte at det var så rimelig. Vi gjorde delvis fordi jeg ikke ville bruke masse penger på en dag, og delvis fordi vi flyttet til Norge 8 dager senere og brukte heller penger på flyttingen.

Vi prøvde å gjøre det så billig som mulig:

Kjolen LEIDE jeg til 7000

Dress og sko ++ gubben: 7000

Brudepynt+sko: 2000

Frisør: 3500

Fotograf: 6000

Lokale: 2500

Mat: 20 000

Drikke: 10 000

Kaker: 1000 (masse folk som bakte kake til bryllupet - så det ble en liten utgiftspost)

Musikk: 8000

Servitører: gratis (venner av foreldrene våre stilte opp)

Duker: 60 kr stk - ble vel 1000 til sammen

Diverse pynt: 2000

Brudebukett + flere blomster: 2500

SUM ca 72 500

Vi brukte 10-20000 selv. Ble sponset 10 000 av besteforeldrene mine. Resten betalte foreldrene våre. De er nok litt over gjennomsnittet gavmilde?

Annonse

jeg skal gifte meg i kirken, men du kan jo få priser alikevel :)

Min kjole kostet 1100,- kjøpt og skreddersydd via ebay. Elsker den!

Vi har et budsjett nå på 75 000,- da har vi 70 gjester til middag, og 20 til som kommer til kaffe.

Vi har spart litt feriepenger og skattepenger de siste par årene, og har nok til å betale alt selv, men vet at begges foreldre tenker å sponse med en sum hver. hvor mye det blir vet vi ikke enda.

Vi giftet oss i utlandet, brukte ca 50000 på reisen for oss to og 75000 på selve bryllupet, var 6 voksne og 3 barn.. Betalte 12000 for kjolen på salg, helt utrolig hvor mye penger som gikk, men ville ikke gjort en eneste ting anderledes :) vi fikk 125000 av foreldre, men holdt drikke på bryllupsdagen og lommepenger i 2 uker utenom..

Vi hadde humanistisk vielse gjennom human-etisk forbund. Vi kunne velge nøyaktig hvor vi ville ha vielsen og hva den skulle inneholde. Det kostet 3900kr

Til sammen endte vi på ca 50 000kr. Vi hadde festen på et klubbhus og leide inn en kokk som jeg kjenner fra før til å lage maten. Vi stod for all alkoholen.

Kjolen kjøpte jeg på salg og det endte på totalt 3000kr med tilpasning, "pynt" og sko. Jeg dekorerte kjolen selv med noen perler og gjorde om på noen sko jeg hadde fra før. Kjolen kostet 2000kr på salg.

Vi ble sponset av foreldre fra begge sider både med penger og masse hjelp

Vi hadde en dommer som viet oss:-) dette var en privat tjeneste, dommere har ikke lov til å ta oppdrag utenom mot betaling! Det var helt fantastisk, hun holdt en kjempefin seremoni!

Den ble holdt i bispekjelleren på Oslo Ladegård, vel verdt å sjekke ut! Ville egentlig ha utendørs, men turte ikke å ta sjangsen med tanke på været!

Kjolen:2700kr på ebay, solgte den for 3500 etterpå, hehe!

Sminke og hår: gratis (veninner som er stylister)

Lokaler:4000kr,

Mat:20.000kr dinner/tapas buffet til 80 stk

Alkohol: husker ikke helt, men vi kjørte mange turer til sverige;)

Servitører og kaker: venner som hjalp til, så gratis

Brudebuketten: surret den selv på morgenen sammen med 3 stk til brudepikene

Jeg tror vi endte opp på totalt 65.000kr, dette inkluderte absolutt alt!

Vi hadde 80 gjester til bords som alle fikk nok mat og gratis alkohol!

Ikke en veldig formell fest, men akkurat slik vi ønsket det! Vil heller ha det mer uformellt slik at vi kunne invitere alle vi ville ha der!

Hvis du vil så send meg en pm så kan du få spionere på bildene mine på facebook;)

Vi skal gifte oss på Stratos i Oslo (på toppen av bygget på Youngstorget med utsikt over hele byen).

Alt foregår på samme sted. Vielse, middag og fest. En venn av oss som vier oss.

Vi har invitert 150 personer, men tviler sterkt på at alle kommer. Kanskje rundt 90-100 stykker??

Vi serverer tapas, og vi har leid inn et coverband.

Kjolen kostet kr 8 990,-.

Vi hadde i utgangspunktet et budsjett på 120 000 kroner, men vi kommer vel opp i 200 000 tenker jeg...

Blir sponset med ca. 30 000 av foreldre, resten står vi får selv. Alle skattepenger, feriepenger og samboerens bonus går med til bryllupet. Regner med at vi slipper å ta opp lån i hvert fall...

Ca 50 gjester- tre retters middag (cateringbyrå- ca 400 kr per kuvert), fri bar og fingermat/ kaker

Vielse utført av humanetisk vigsler ute i hagen til mine foreldre (sjøutsikt, lysthus osv- veldig romantisk i strålende solskinn)

Fotograf (4000 kr- en i familien)

Kjole kjøpt på Diin Brud og selskapstøy på Majorstua (8000 kr)

Taxi-transport til utleielokale

Lokale (6000 kr for hele helgen)- Disen gård

pluss div div

TOTAL pris ca. 65 000

Vil anbefale Disen Gård på det varmeste; kjempekoselig lokale med plass til 55 gjester til bords. Det er en gammel hvitmalt gård fra 1830-tallet, med originale tregulv, flott gammeldags spisesal og stor eplehage utenfor perfekt for kaffeservering utover kvelden (og veldig hyggelig pris for en hel helgs leie- praktisk i forhold til pynting/ rydding dagen etterpå osv)

http://www.disengaard.no/

Annonse

Eg gifta meg i kirka .....

Klosterruinene på hovedøya er fin å gifte seg på...!!

Brudekjolen min kosta 8900 kr

Slør,sko og diadem: 1500 ca

Dress til mannen: 2500 kr

Bryllupskake: ? litt usikker.... alle andre kakene vart bakt av venner og kollegaer

Mat: ca 20000(bestillt frå hotell)

Musikk: hadde cd.spiller/datamaskin med masse sanger

Brudebukett: laga søskenbarnet mitt,og var gave frå ho til meg=)

Blomsteroppsatsar: ca 2000.

Drikkevarer: litt usikker..(mamma og pappa betalte) men eit par tusen tippar eg.

fotograf: 3000 kr

Frisør: 2500 kr

Servitørar: venner av meg!

totalt:: nærmere 50 000 tippar eg

Mamma og pappa betalte,blomsteroppsatsar og drikkevarer

Svigers betalte all maten og bryllupskaka.

Me betalte antrekket for dagen,fotograf, og frisør.

Vi giftet oss for 1 mnd siden i kirke. Vi hadde leid en hel leirskole da halvparten av gjestene var tilreisende. Vi endte opp på ca 55 men det er med absolutt alt overnatting og mat til 22 gjester ifra fredag til søndag, mat, bryllupskake, klær, alkohol, pynt og blomster.

hadde ikke fotograf, men en god venn til å ta bilder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...