Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig var ventetiden over, 6 dager over temin gikk litt av vannet. Tok kontakt med sykehuset og siden riene lot vente på seg skulle jeg bare avvente, om det ikke satte igang av seg selv skulle jeg bli satt igang torsdag morgen. Men utover dagen begynte det med svake rier. Samboer kom hjem og vi tok tiden på riene. Når klokken var 2230 var det kort mellom riene og vi ringte KK og sa at vi var på vei ned. Til min store overraskelse hadde jeg bare 2 cm åpning når de sjekket meg klokken 2300. Jordmor ville la meg gå til klokken 0200 før hun tok en ny undersøkelse, om det ikke var noe stor forandring ville hun gi meg noe å sove på slik at jeg ikke var utslitt når fødselen startet. Jeg fikk akupunktur for å se om det ville hjelpe på. Og det kan du skrive under på. Klokken 0200 var det 6 cm åpning og jordmor var veldig overrasket. Jeg hang stort sett over en prekestol under hele åpningsfasen. Det var utrolig godt, fikk fordelt smerten og rørt litt på meg. Etterhvert var det så vondt i ryggen min at jeg måtte ha noe for å dempe smerten litt og det ble satt saltvannspapler i ryggen min. Det tok den verste smerten.

Jeg fikk utrolig god kontakt med jordmoren og vi hadde så lik humor. Dette var nok med på å gjøre fødselen mye bedre. Trodde aldri jeg både skulle le og vitse mens det sto på som verst. Jeg forsøkte å forhandlet meg fram til ny undersøkelse så jeg kunne få klarsignal til å presse. Da jeg endelig fikk presse var jeg så sliten at jeg sov stort sett mellom de fleste pressriene. Da jenta kom ut og ble lagt på brystet mitt var jeg helt frelst. For en fantastisk følelse!

Anette veide 3540g, 52 cm lang og hadde masse langt sort hår. Hun spiser godt og vi har ennå tilgode å høre henne grine ordentlig!

At fødselen skulle bli en så fantastisk opplevelse har jeg nok alt å takke både samboer og jordmor for. Og selv om jeg på et punkt under fødselen sa til samboer at neste gang skaffer vi oss heller ei katte, så er jeg veldig klar for en slik opplevelse igjen!

Lykke til videre dere som nå går og venter på å få skrive deres historier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med prinsessa! Sånn fødsel vil jeg også ha :-)

Skrevet

Sovnet mellom pressriene? Sign me up, jeg tar også en sånn en! :-)

Gratulerer!

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta og flott fødsel. Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...