VLPB 1SA1MA1Engel Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 tør ikke... Er 5+5 i dag og er livredd for å "riste" løs spiren. Hadde en SA i februar og dagen før det skjedde var jeg å svømte. Siden har jeg fått det for meg at det var svømmingen som ødela. Så nå tør jeg ikke å gjøre så mye, selv om jeg har veldig lyst. Er det noen som trener her i 1 trimester og hva?
J -76 Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Heisann forstår redselen for å miste, har selv opplevd både SA og MA, men jeg velger å trene. Slik jeg ser det så skjer som regel SA og MA pga alvorlige feil ved fosteret, og det er rett og slett ikke noe vi kan kontrollere eller forhindre. Jeg har sluttet å trene corebar, som går mye på kjernemuskulatur samt er veldig hardt kondisjonsmessig, men trener det meste annet på Elixia. Jeg er mer påpasselig med å drikke masse, og tar ikke i så mye som før slik at jeg ikke blir for overopphetet. Svømming er jo fantastisk trening, tror absolutt ikke det vil påvirke fosteret, men forstår jo redselen din dersom du mistet sist rett etter en treninig. Lykke til uansett hva du velger! Klem J
CI82 Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Jeg er 6+2 og har også vært litt bekymret for trening. Det er vel ikke mulig å "riste" løs spiren, men føler det sånn jeg også. Jeg har jogget rolig og gått litt innimellom joggingen. Passer på å ikke få for høy puls eller bli for varm. Holder på i ca 20min og tar litt styrkeøvelser etterpå (spesielt mage og rygg). De sier jo at man bare skal fortsette å trene, så det er sikkert ikke farlig. Men skjønner bekymringen din...
VLPB 1SA1MA1Engel Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2010 Takk for svar. Det du sier at en SA og en MA egentlig er pga en alvorlig feil med fosteret er jo ganske så sant. Har bestemt meg for å begynne med trening igjen i det små, og så se hvordan kroppen reagerer på det. Svømming skal jeg vente med til 2 trimester. Takk for hyggelig og oppmuntrende svar.
anik25 Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 Jeg er 31 uker på vei idag og trenet 5 ganger i uken frem til jeg var ca 13 uker på vei, spinning,step styrke osv.. måtte trappe ned og opp pga kvalme... Har vært aktiv med trening hele graviditeten frem til idag, nå har jeg trappet ned og holder meg til powerwalk og yoga.. forstår at du blir beskymret men jeg tror virkelig at det er viktig og holde seg aktiv når man er gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå