Clara Oswin Oswald Skrevet 26. juni 2010 #1 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg veier 105 kilo nå. Har gått ned 5 kilo etter at jeg har kuttet ut pepsi max (utrolig avhengi) og medisner som man la på seg som bivirkninger. Synes jeg har vært flink men virker som om alt bare har stoppet opp. Har begynt og legge om kostholdet. Prøver og spise sundt. Jeg sliter en del tvangs spising og godis har altids være min værste fiende.. Jeg prøver og være flink til å gå turer da jeg har hunder som trenger det. Men i det siste så har vekta bare stått stille. Jeg kommer til å begynne prøve og bli gravid i løpet av høsten. Er det noe spesielt man må være obs på? jeg vet man må være obs på sv,diabetes. Hvor stor er risikoen for at babyen kan bli syk eller lignende. Har aldri vært gravid før og mitt største bekymring er og SA. Og er det noen som har tips til hvordan man kan gjøre et svangerskap bedre? Ble kanskje litt rotete innlegg, Hilsen meg =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142028299-svangerskap-og-overvekt-er-helt-gr%C3%B8nn-s/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
muskatt Skrevet 27. juni 2010 #2 Del Skrevet 27. juni 2010 Hei. Jeg tror det beste er å ikke tenke for mye på at man har noen kilo for mye, det behøver ikke ha noe som helst å si. Er du frisk selv kommer det sikkert til å gå bra. Men skader jo ikke å tenke litt på hva man dytter i seg. Spise sunt, normalt og variert tror jeg er best. Og kos deg med sjokoladen eller hva du enn liker, bare tenk litt på mengden av den eventuelt... Jeg var selv 93 kilo når jeg ble gravid (173 cm), jeg har vært helt frisk gjennom det hele. Ikke hatt noen plager, og da mener jeg faktisk ingen... (bortsett fra kvalmen i begynnelsen, men det har ikke noe med vekt å gjøre...) Nå har jeg en uke igjen til termin og har lagt på meg 12 kg noe som jordmor er veldig fornøyd med. Jeg får mange kommentarer om at jeg ser så godt ut, og det er hyggelig. Og magen står som en ballong Så ikke bekymre deg så mye, dette går nok bra! Lykke til med høstens "prosjekt" ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142028299-svangerskap-og-overvekt-er-helt-gr%C3%B8nn-s/#findComment-142029316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå