Tabitha Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Det står på MME-pakka at det er D-vitamin i den (NAN). Skal mme-barn dermed ha mindre ekstra D-vitamin enn det fullammede barn trenger? Satser nå på D-vitamindråper, da vi ikke takler tran.
Gjest eelis+kian Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 5 dråper D-vitamin. Det er D-vitamin i det aller meste av babymat, enten det er grøt, mme eller mm. Men ikke gi D-vitamindråper og tran samtidig.
sjøsamen Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 jeg har ikke gitt sønnen min d vitaminer i det hele tatt, heller ikke tran. Han har fått mme, og der er det tilsatt d vitamin. Det er ikke bra å få for mye av d vitamin heller... og jeg tenker at han får det i seg gjennom det han inntar av mat nå. Helsesøster river seg sikkert i håret over denne teorien, men jeg synes det er litt overhysteri på enkelte områder
b77h Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 nyere forskning viser faktisk at d-vit er veldig, veldig viktig. Og det skal mye til for at man får for mye av det. Jeg ville iallefal forsikret meg om at dosen barnet får av d-vit i mme er tilsvarende anbefalt dose. Er jo så veldig enkelt å gå tran-dråper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå