bassegutten Skrevet 26. juni 2010 #1 Del Skrevet 26. juni 2010 Nå har jeg vært frem og tilbake på hvilken vogn jeg sal ha i lange tider og dette er min "erfaring" og besluttning. Først ble favoritten Easy walker qtro: etter som jeg var bestemt på å ha svingbare fremhjul fristet Qtroen veldig. (denne vogna har nokså store fremhjul som var gode å trille, forhåpentligvis i snøen også). Det som fikk meg til å trekke meg fra denne vogna var at det var liten hard bag til den, (med tanke på vinterpose) og det gikk ikke an å vende sportsdelen, som jeg da tror jeg vil ha ønske om å gjøre. Jeg endte etter dette opp på Emmaljunga Nitro City: Denne vogna eelsket jeg utseendet til. Bagen og sportsdelen var jo bare så lekker i skinn. Den var også knall god å kjøre,samt som den har svingbare fremhjul, stor citybag og god liggestilling i sportsdel samt vendbart sete. Det som fikk meg til å trekke meg fra denne vogna, var at de små svingbare hjula fremme har jeg fått inntrykk fra andre forum og innlegg at den er tung og trille i snø,grus o.l..(Får november baby, så snø trilling blir aktuelt) Derfor tenkte jeg at det å finne andre vogner med store fremhjul som er svingbare, rett og slett ble umulig. Jeg var tidligere bestemt å ha svingbare fremhjul uuuuansett, MEN, jeg gikk fra nitro city til City Cross Emmaljunga City Cross: (Som er helt lik nitroen, bare med faste fremhjul) Dette var nok fordi jeg falt så pass for designet og skinnutgaven på vognene til emmaljunga. Denne vogna var den jeg nå ville ha, Den var god å kjøre, stor bag, god på snø, skinnbag og sportsdel. Eneste minuset med vogna, er at den ikke blir så liten når man legger dens ammen, men dert gjør ikke noe for meg, ettersom vi har stasjonsvogn og dette er første barnet. Har da ikke bilen full i andre bilseter og vogner til andre barn, så litt må man da unne seg MEN SÅ DUKKET GLISET OPP!! =) Emmaljunga Mondial combi duo med Carbon sport understell: med vendbart "håndtak", store gode lufthjul,stor lekker sort Skinn bag, sort skinn-sportsdel, mulighet for å kople på travelsystem til bilstol på vogna. ( Denne er nesten prikk lik Emmaljunga Edge og City cross. )Vogna egner seg selvfølgelig godt på snø med de store hjula og med plass til stor og god vinterpose i vinter. Vogna er lett i vekt Ca 11kg, men blir ikke så veldig liten sammenlagt, men gjør ikke no da det er det eneste barnet vårt. Takket være Finn.no havnet alt dette hos meg i går for 5500.- så og si ubrukt. (ny pris 9000) Dette er et valg jeg ikke kommer til å trege på! Love it! Ønsker alle dere andre vognkjøpere et godt valg, og håper noen av tipsene mine kan hjelpe dere om dere har vurdert noen av de samme vognene som je gjorde Og husk, det er masse man bør tenke på når det gjelder lemper for og imot =/ slitsomt kan det være, men gu' så deilig å få vogna i hus! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142028223-lemper-og-ulemper-city-cross-nitro-city-mondial-qtro-mine-tips-og-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke X 4 Skrevet 3. juli 2010 #2 Del Skrevet 3. juli 2010 Dytter opp denne slik at folket her inne kan få nytte av erfaringene dine Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142028223-lemper-og-ulemper-city-cross-nitro-city-mondial-qtro-mine-tips-og-erfaringer/#findComment-142051091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 4. juli 2010 #3 Del Skrevet 4. juli 2010 Har kjøpt helt lik vogn selv, men med crom klassisk understell:) For det første er vogna så fiiiiiiiiiin i det sorte skinnet, men også utrolig god å trille (jeg triller mye på grus i tillegg til asfalt og trenger store hjul) og så er det himla god plass i bagen med vinterpose og det hele:) Men den er dyyyyyyr da, så du har jo gjort et kupp når du fant den brukt på Finn.no. Jeg kunne ikke finne den der og endte med å kjøpe helt ny til 9000,- men vi skal jo selge den når vi er ferdige å bruke den, så regner med å få igjen 5000,- med stelleveske:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142028223-lemper-og-ulemper-city-cross-nitro-city-mondial-qtro-mine-tips-og-erfaringer/#findComment-142053604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå