Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Leste boka Verdens beste pappa: hakkespettbok for småbarnsfedre i går (ja, den er lettlest, og morsom), og vil bare anbefale den til andre vordende mødre og fedre! Men jeg reagerte på at han fremstiller det som best å la barnet ligge i vognbagen i baksetet (med nett selvfølgelig) den første tida...jeg trodde ikke folk gjorde dette lengre? Hva mener dere?
oi =) Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Jeg har arvet både bilsete og bag med nett. Men tenker det er lettest med sete egentlig. Det er moren min som syns denne baggen var så lur og syns de er så små at de ikke burde sitte..Så jeg er litt usikker selv egentlig!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Nei, bag i baksetet er trafikkfarlig og absolutt ikke det beste for babyen! En god bilstol er MYE bedre=)
Corneliuss Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Støtter, Lykkeli. Det anbefales ikke å bruke nett og vogn mer pga trafikksikkerhet (selv om det for babyens rygg er bedre å ligge).
Gjest Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Barneseter_og_utstyr/Spedbarn_0-1_ar/ Trygg Trafikk sine veiledninger er fine å bruke syns jeg.
* en liten prinsesse * Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 Det var vanlig å gjøre det før, men nå er det ikke anbefalt lenger. Og advares mot det fra Trygg trafikk. Er forbudt i resten av skandinavia tror jeg og det har vært snakk om et forbud mot dette i Norge også, uten at jeg vet om det har blitt noe av. Antar at boken ikke har kommet i nytt opplag og den derfor ikke er oppdatert på hva som er tillatt og anbefalt i 2010.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. juni 2010 #8 Skrevet 27. juni 2010 Jeg tenker nå bare på hva som skjer hvis man krasjer...babyen ligger jo löst i bag'en, uansett hvor mye nett som er rundt. Og jeg kan forestille meg at det kan skje mye skade ved at babyen blir "kastet" rundt i bag/nett...usj, synes det höres så ekkelt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå