Gå til innhold

Hva sier man? Hvordan gratulere?

Anbefalte innlegg

Hei jenter..

Har en venninne som fikk sin lille gutt altfor tidlig denne uken. Han ble født 25+2..

Har så lyst å sende en mld, men sliter veldig med hva jeg skal skrive... Skjønner at dette er en veldig tøff tid for mor og far og vil gjerne at de skal vite at jeg tenker masse masse på dem og den lille.

Samtidig har de jo fått en liten, så det er vel på sin plass å gratulere??

Ååååh....vet virkelig ikke hvordan jeg skal ordlegge meg uten å være FOR negativ eller FOR positiv siden dette ikke akkurat er en ønskesituasjon.

Noen som har noen tips?? Vær så snill?? Selv kjenner jeg ingen som har vært i denne situasjonen før, og jeg kan heller ikke forestille meg hvordan det føles og må være. er så redd for å skrive/si noe feil/dumt...

Takker for alle svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142027784-hva-sier-man-hvordan-gratulere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv født i uke 25+0. Hvis jeg var deg ville jeg gratulert dem på vanlig vis og deretter lagt til at du tenker på dem og ønsker dem alt det beste i tiden som kommer.

Jeg hadde jo fått en liten gutt og synes det var godt å bli gratulert selv om jeg visste at tiden fremover ble tøff og at det ikke var noen garantier (men prognosene er gode, 80% som får intensivbehandlig overlever i uke 25). For meg var det godt at vi ble gratulert og gutten vår ble oppfattet som en liten gutt selv om situasjonen rundt var annerledes.

Jeg synes også det var godt at venner sendte sms og spurte hvordan det gikk og liksom fulgte oss på veien. Foretrakk sms fordi det ofte ikke passet å ta telefonen, vi var slitne eller telefonen var av fordi vi var på avdelingen. Med sms kan man svare når det passer.

Lykke til til venninnen din, mannen hennes og resten av familien. Håper det går bra med det lille barnet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...