Gå til innhold

"Frykter" cyste..noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har IKM på tirsdag, og de siste dagene har jeg hatt strekkesmerter i underlivet. På skambenet(heter det det??) En del små stikksmerter i hist og pist. Ikke sånn at jeg må ligge stille eller noe. Men synes det er ganske ubehagelig.. og litt skummelt.

Går det an å kjenne de? Hvor ligger egentlig eggstokkene hen? Kan jo være baby, håper selvfølgelig på det. Men er redd jeg må til gyno hvis det ikke er det, for da må det være noe galt..?

Takker så utrolig mye for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, det er litt vanskelig å si.. Strekksmerter kan jo være baby? :)

Men så til min erfaring: Jeg fikk ustabile sykluser pga. en stor cyste på eggstokken.. Hadde ondt kanskje hver 6 mnd, da hadde jeg det så ondt at jeg ikke kunne sitte, stå, ligge eller noe..

Mange har jo cyster som sprekker.. Men hvis du er usikker så skader det jo ikke å fære til legen, jeg ventet for lenge..

Skrevet

Nei, er det ikke noe baby nå så må jeg nok til lege. Akkurat de to siste dagene er det mulig smertene kommer etter sengekos, hadde ikke sett samboer på en stund så det ble litt hurrameghei :D Men hadde det før jeg møtte han igjen også :/ Har hatt en pressfølelse der og, som har ført til at jeg 2-3 ganger har vært ekstremt tissetrengt over en 3-4 timers periode. Var suuuper kvalm 1 kveld. Men ingenting etter det. hmm.. Bare noen dager igjen så får vi se . Vi får håpe på det beste om det blir baby eller ei. hehe.

Skrevet

Jeg ventet i nesten 2 år før jeg reagerte, hadde sykluser på 6 uker.. Men nu i februar fikk jeg 8-9 ukes sykluser.. Da for jeg til legen(vi er prøvere). Cysten hadde blitt 15 cm..:( Og måtte fjernes med engang..

Så det er nok lurt å få sjekka det fortest mulig. :)

Lykke til!

Skrevet

Til dere som har cyster som dere kjenner.. Gå til legen å få de sjekket/fjernet eller tappet! Jeg hadde en som var så stor at den ødela ene eggstokken min. Så den måtte fjernes :( Fikk den når jeg gikk gravid. Så det var nok hormonene som utløste det. Men den sprakk ikke :( Så med ett 16 uker gammet foster i magen måtte den tappes. 6,2 dl væske! Denne sluttet desverre aldrig å vokse å ble fjernet under operasjon sammen med den ødelagte eggstokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...