Gå til innhold

Noen med erfaring ang. sikkerhetsklarering i militæret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en affære med mann som er høyt oppe i det britiske militærsystemet. Han jobber i utlandet.

Jeg har nå måttet oppgi tonnevis med opplysninger for at han ikke skal miste sin "clearance". Noen som vet om de nå kommer til å ringe rundt til familien min osv? Hva sjekker de egentlig?

Jeg er singel, men har ikke spesielt lyst til at foreldrene mine osv. plutselig skal få en telefon..

Skrevet

Du skal ikke se bort fra det..

Når kjæresten min som opprinling er fra et land utenfor europa skulle få kapteinsgraden sin i Norge ble eks kjærester med utlandsk statsborgerskap gransket.

Men mye mulig han spiller litt mer spennede han egentlig er

Skrevet

Umm nei han gjør dessverre ikke det. Jeg vet jo hvilken jobb han har.

Synes det er så pinlig om de tar kontakt.

Skrevet

Har en mann som jobber i det norske forsvaret. Fordi Storbritannia er Nato-land vil de sannsynligvis ha lignende rutiner som i Norge. Han sier at det de sannsynligivs vil sjekke er strafferegister på deg og din familie, og at britiske myndigheters muligheter til å innhente opplysninger fra norske registre er basert på avtaler mellom norske og britiske myndigheter. Hvis klarering ikke går gjennom pga et eller annet vil man ikke få vite grunnen. Det er lite sannynlig at de vil ringe din familie, han har aldri hørt om at det har skjedd. Dersom de ønsker en referanse vil de kontakte andre enn familien, og trolig en som han har oppgitt. Så lenge dere spiller med åpne kort og oppgir korrekte opplysninger så går det nok greit å få klarering.

Skrevet

faren min er sikkerhetsklarert på det strengeste. Der blir alle familiemedl, venner, kjæreste til barn etc sjekket. Men ingen har blitt oppringt, er vel heller div registere som blir sjekket. Om det er noe å finne så er det han som blir konfrontert med det, og må da forklare seg. Min fars bror var narkoman, og det ble litt pes. Men ingen av oss andre har blitt konfrontert med ting (om det nå skulle være noe å finne...)

Skrevet

Jeg har høyeste klarering i Norge, aldri noen av mine som har blitt oppringt eller kontaktet på noen måte. Men jeg vet at de har blitt "sjekket". Hvis noen har noe snusk på seg vil de sjekkes grundigere, men tror nok det skal være ganske graverende om noen kontaktes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...