Lykkeliten 2 Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Har de siste dagene følt meg så nummen øverst i magen, mest på høyre side. Nå er det rett og slett vondt men vet ikke om det er babyen som har lagt å presset oppi der så jeg er blitt øm eller om det er noe annet. Ble innlagt i uke 39 i mitt forrige svangerskap med høyt blodtrykk, ødem og proteiner i urinen - altså svangerskapsforgiftning. Er nå i uke 34+4 og når jeg var på kontroll for 2 uker siden var blodtrykket lavt og fint, ingen eggehvite i urinen og ingen ødem. Men som JM sa så skal man være obs, for ting forandrer seg raskt. Har ikke hodepine eller synsforstyrrelser. Hva ville dere gjort? Ringt føden eller sett det litt an?
lykkeliten85*Tobias i magen Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Snakket med min jordmor om dette, og fikk beskjed om at det skulle gjøre så vondt at du ikke var i tvil om at du skulle ringe føden før det var farlig og hadde noe med svangerskapsforgiftning. Har også vært en del plaget med smerter under ribbeina, og da spesielt på høyre side. Og det er lillegutt som ligger å sparker opp der:) Så mest sansynlig er det ingenting å bekymre seg for:)
Lykkeliten 2 Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2010 Takk for svar ).. tror jeg ser det an til i morgen hvertfall, for det er ikke så vondt at jeg vrir meg i smerte. Føles mer som om jeg er øm etter å ha vært nummen i noen dager. Det svir på en måte rett under huden.. er litt vanskelig å forklare.
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 jeg har det akkurat på samme måte og jeg sjekket det, men alt var bra man er liksom øm litt under huden. som et blåmerke. Tror nok det er babyen som ligger og presser eller sparker mye på et sted men blir det værre eller du føler at noe er galt, så ringer du bare legevakten slik at du får sjekket blodtrykk og urin
Lykkeliten 2 Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2010 Ok, det var betryggende å høre .. ja, er litt sånn som du beskriver det, og jeg føler at jeg har liten plass i magen så da er det nok ikke noe farlig
Corneliuss Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Hei Lykkeliten! Det kan hende at dette ikke er så farlig. Men det er ingen av oss som er eksperter eller vet akkurat hvordan du føler deg - og du har jo noen faresignaler som man skal passe på. Jeg ville derfor ha ringt føden for å diskutere det med de: kanskje kommer dere til samme konklusjon sammen som du har gjort med velmenende råd herfra. Men som sagt dette er JM mye bedre til å bedømme. Hvis de mener det er babyen så er jo alt ok. Er de i tvil så vil de be deg komme inn. Håper du ringer de. Svangerskapsforgiftninger er jo som du vet ingen spøk. Lykke til uansett hva du velger. Krysser fingre for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå