Gå til innhold

Er det normalt at nyfødte setter gulp i halsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såpass at de blir rød i ansiktet, strever med pusten et kort øyeblikk og blir stiv idet de strever med å få det opp ?

Hun er 1 uke+3 dager, og detet har skjedd 1x på sykehuset + 2 ganger hjemme (i går og nå nettopp). Hun gulper mye, og jeg er så redd for refluks! Søsteren hess hadde nemlig det, og måtte ha medisiner. Hun satt en gang i halsen og ble blå i 20 min., så dette er min store skrekk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikkje heilt eg. Men ring til barselavdelinga og høyr med dei. Sikkert heilt normalt, men kan jo vere greit å høyre med "ekspertane" :-)

Skrevet

sånn at du slepp å gå og bekymre deg i alle fall :-)

Skrevet

Jeg spurte om dette flere ganger, da jeg var på barsel, men fikk bare til svar at jeg måtte ta et problem av gangen og at jeg måtte se an etterhvert. Får vel det samme svaret om jeg ringer, så vil ikke det heller.

Skrevet

Jeg ville ha ringt og hørt. Det kan jo være kjempeskummelt om ungen ikke får det opp igjen. Kan jo godt være det er refluks. Det får du jo som du selv sier medisiner for og da slipper du så mye gulp.

Skrevet

sønnen vår gjorde det og masse på sykehuset og endel i begynnelsen hjemme.

det er først nå han har sluttet (snart 4 uker)

spurte flere gange rpå sykehuset og det eneste jeg fikk til svar var å ikke legge han ned på en stund etter at han hadde fått mat og ikke legge han flatt.. måtte bygge opp seng og i vogna..

ekkelt når de ikke får puste og de blir desperate etter å få igjen pusten.

Skrevet

Hei! Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. Gutten vår gulper ikke, så har ikke vært borti det. Men vil GRATULERE deg med jenten din :-) Håper du fikk en fin fødselsopplevelse og at barseltiden går bra!

Klem

Skrevet

Takk for gratulasjoner og svar ;-)

Fordelen er vel at jeg vet alt om refluks etterat datter nr. 1 hadde det, men ulempen er at jeg er skikkelig på vakt. Hun gulper mye og ofte. Ikke satt i halsen siden sist jeg skrev, men det kan jo komme igjen.

Fikk skikkelig flashback på barsel, da hun satt i halsen der. Da fikk jeg alle de fæle minnene tilbake om da hun förste ble blå osv... Kom noen tårer da...

Hadde hjemmebesök av helsesöster i går. Hun så også at hun gulper mye, og hun sa jeg bare måtte fölge med videre, så fikk man evnt. gjöre noe om det fortsetter.

Er nok litt tidlig å gjöre og si noe klart ennå. Håper det blir som du over her skrev at det gir seg feks etter 4 uker eller noe. Da vil jeg være overlykkelig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...