Gå til innhold

Jenta mi på 7 mnd vil bare ha pupp! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd forskjellige typer grøt og middag, men hun er ikke interessert. Spiser kanskje to skjeer og så kniper hun igjen munnen og rister på hodet. Hva gjør jeg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd majsgrøten fra nestle? Jeg introduserte grøt med denne. Blandet med mm i starten slik at den skulle smake kjent (deretter en blanding av mm og mme, deretter kun mme), blandet den tynn slik at den var lett å svelge. Prøvde først å gi litt på skje, når snuppa ikke lenger ville ha, så ga jeg mer på kopp. Dette elsket hun. Men jeg respekterte når hun sa stopp (dvs prøvde ikke å dytte maten inn når hun lukket munnen), og så prøvde jeg igjen med den samme grøten neste dag. Jeg har introdusert ulike typer grøt og andre ting for snuppa mi, gav da alltid den samme typen til samme tid hver dag i minst en uke, helst 10 dager, før jeg avgjorde om hun likte det eller ikke. I starten vil hun reagere på at konsistens og smak er ukjent osv, da kan hun ikke avgjøre om hun liker det eller ikke.

Dersom hun bare kniper igjen munnen går det an å avlede henne for å få inn litt mat, slik at hun blir vant til å ha mat i munnen. Feks leke fly med skjeen, få henne til å smile (da slapper hun av i munnen og det er lett å lure skjeen inn). Har du forresten prøvd fruktmos? Snuppa mi syntes smaken var litt annerledes og tok bare en teskje de første 2 gangene, men hun elsker det, særlig den med eple og aprikos fra nestle. Hun er forresten også 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...