hufsetufsa Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 hvor mye penger har dere brukt på utstyr og klær pluss diverse? jeg har ikke hanldet noe særlig enda, men er bare i uke 29 så har vel god tid!? noen tips på hva som er lønt å kjøpe og hvor?
Sjokolademonster Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Har brukt masse!! Sist var jeg student og kjøpte det meste brukt, men denne gangen har vi mye romsligere økonomi, så har kjøpt endel nytt også.. Vogn: 7000 kr Bilsete: 2800 kr Bæresjal: 250 kr (brukt) Dyne, pute, sengesett, lammeskinn, shampoo til lammeskinn, flaske, smokker, div apotekting (salve, ammeinnlegg, termometer, paracette, purelan ++), vognrangle, bokstaver til døra hennes, stellematte, laken og annet småtteri: ca 3000 kr Leandervugge: 1750 kr (kjøpt brukt og prisen er inkl frakt) Stellebord: 600 kr Klær: 1500 kr (Har kjøpt mye kjempefine klær som er i litt ulike størrelser) Nytt trekk til voksiposen: 500 kr. Hva blir dette da? 16-17.000 kr. Har vippestol, spisestol, badebalje, slik støtte som holder babyen over vann når det hun bader, seng og voksipose/lammeskinnspose fra før. Som du ser er det mange steder jeg kunne spart penger, så veldig opp til hvordan man vil og kan ha det.. Men jeg har kost meg veldig og gleder meg til å bruke alt :-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 vi har tatt heeelt av her. Attpåklatt og vår første sammen. Hadde ingenting fra før og ingen å arve av. Valgte å kjøpe alt nytt og det er jo såååå myyye mer å kjøpe nå enn for 13 og 16 år siden. Den gangen hadde jeg ikke råd til å kjøpe noe særlig nytt heller. Har nok brukt 45000 minst!!!! Men da er det alt fra a-å. Kremer, ammeinnlegg, brystpumpe osv,osv.
cakes Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 tror jeg har et rimelig avslappet forhold til innkjøp av utstyr... venter nr 4 da, så jeg har det meste fra før. så jeg har faktisk ikke brukt noenting omtrent, skal bare kjøpe en ny kommode på Ikea til litt over 2000kr. har kjøpt en tvillingvogn også, til 600kr. (kjøpt brukt av ei veninne). har en datter på 10mnd, så babytøy har jeg etter henne (har ei lita jente i magen også), den nye babyen tar over hennes vogn, og julie(10mnd) får med seg storebror sin vogn i barnehagen. (han er 4 år, og det er en 2005 mod. simo vogn,). Vogna som babyen arver betalte jeg 2500kr for på babyptoffsen i sverige i fjor, helt ny fra butikken. tror merket er babytravel. Har hatt simo til de to eldste (jente 7 og gutt4), men vognmerker bryr jeg meg pent lite om. Det som betyr noe for meg er at den ser ålreit ut og er lett å håndtere. Trenger ikke bruke flere tusen kroner på en emmaljunga for å oppnå de krieteriene. når det gjelder stellebord har jeg det fra før, har også en ekstra sprinkelseng stående, og en vugge vesla kan sove i nede i stua. pluss vippestol og leketeppe formet som en sommerfugl. dette er ting jeg har arvet fra kjente eller funnet på finn. no, vuggen f.eks har jeg funnet der og malt hvit. ble god som ny:) det eneste jeg må kjøpe fremover er et nytt bilsete til vesla på 10 mnd så den nye babyen kan arve hennes sete, og en etterhvert en babystol til kjøkkenet. kommer også helt sikkert til å shoppe masse, masse klkær selv om vi har masse etter vesla på 10mnd.. rett og slett fordi det er så vanvittig mye søtt å kjøpe:) vi har absolutt råd til å kjøpe en vogn til mange tusen, og alt av utstyr helt nytt fra butikken, men jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor vi skal det da, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man skal være så inmari merkebevisst når man får like gode og funksjonelle ting til en brøkdel av prisen.. spesiellt når man bare har bruk for det i 9-10 mnd ca. men, men... der er vi alle forskjellige, og godt er det:)
fiskelisken Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Har nok ikke brukt så veldig mye siden dette er 2.mann og også en gutt Nesten ikke kjøpt noe klær. Kanskje brukt 300 kr på Lindex. Sprinkelseng låner vi. Men kjøpt ny babybilstol. Tilbud på Liten. Maxi cosi med isofix-base og pose til 3000 ; Vi har også kjøpt bag til storebror sin Teutonia mistral S vogn. 2100 ; Saueskinn :399 ; Madrass til vugge : 399 ; Sengesett :100 ; Skal kjøpe inn flasker og mme. Det meste av kremer og andre medisinske ting har jeg etter storebror Så blir ikke mange hundrelapper til Bleiebøtte,stellebord og alt det der har vi Må kanskje kjøpe søskenvogn siden storebror bare er 2 år og 3 mnd. Men summen tilslutt er vel 6500 ; og er fornøyd med det
Juli.mamma til 4. Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 15 000 kr. Har seng, skinnpose, saueskinn,babynova og en del tøy fra før. Lånt en bilstol. Kjøpt madrass,ammemadrass,stellebord,badebalje m/stativ,vippestol. Vogn,stelleveske,dyne,sengetøy,klær,romtermometer, div kremer/stelleprodukter,kluter/filler.
Løvinna30 Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Kan skrive opp hva vi har kjøpt Dette blir det første barnet vårt .. Vogn 6000 Seng 2000 (- med liten dyne og sengesett + madrass). Bilstol 1100 Småting som flasker smekker barneting smokker stelleprodukter og sånn bortimot 4000 kanskje (sengetøy, ogbabyhåndklær også) Klær ca 1000 ... er nok mer jeg har glemt også .. føler at jeg har brukt borti mot 15000. Enda mangler vi noen ting ... Og 2 ammeBH'er og Ammetopp da... på 400 sammen ..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 27. juni 2010 #8 Skrevet 27. juni 2010 litt har vi kjøpt, har en del fra vesla men noe måtte vi kjøpe vogn,bilsete og base:10900 (men vi har fått vognen av mine foreldre så vi betalte bare basen til ca 700 og sete til rundt 2000) sengehimmel: 350 sengetøy, sengekant, spilledås og diverse småting: 2000-3000 kr klær: kansje rundt 1000kr litt mer småting må vi nok kjøpe men tror vi har det meste no
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 27. juni 2010 #9 Skrevet 27. juni 2010 Brukt veldig lite penger her vi. Eneste vi har kjøpt inn er; *Klær (1500kr ca kanskje) *Stelle produkter Meste er gratis fra Libero og Apotek1) *Sengetøy (200kr) *Bilsete med base (600kr) *Sengekant (150kr) *Babygym (250kr) *Smokker (100kr) *Tåteflasker (100kr) *Vogn pynt (100kr) Har fått: *Vogn *Stellebord *Seng hadde sambo fra guttunen sin *Dyner *Senge tøy Og noe annet småtteri så selv har vi brukt kanskje 4000kr Ikke den pers som må ha alt nytt.. Tar i mot det vi kan få og kjøpe billig
hufsetufsa Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. juni 2010 Jeg ser jo at det varierrer veldig i pris og utstyr og om man har barn fra før.... fått en del tips her da:) og det er jeg glad for:) jeg har fått helt gratis av familie og venner * bilstol (snill vennine) * klær * vippestol, babygym, uro, sprinkelseng, ,vugge, kurv og sengetøy. * masse gratis prøver, apotek ol. gratis bleier av ei vennine * gå stol (trenger det ikke riktig ennå, men bedre enn at det skulle bli kastet) * bleiebøtte på reflex * brystvortekrem * ull amme innlegg, ammepute * baby call ja har sikkert fått mer men er kjempe takknemlig for det jeg har fått:) skal få dåpskjole og vogn av mamma (hun hekler dåpskjolen selv. jeg har kjøpt garn til 119kr. så da kommer jeg bare på stellebord jeg trenger.... noen som vet noe mer som man bør ha?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 27. juni 2010 #11 Skrevet 27. juni 2010 ja glemte å si at vi også kommer til å bruke sikkert rundt 3000 på tøybleier..
hufsetufsa Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 27. juni 2010 er tøy bleier å anbefale? husker min lillebror brukte det. men ser for meg det må være mye vasking av bleier, og er det bedre for miljøet enn engangs? jeg bare lurer, mange sier det er genialt med tøy bleier... hvor kjøper man det, kan jo prøve ut og sjekke om det er noe for oss:)
vbu Skrevet 27. juni 2010 #13 Skrevet 27. juni 2010 Ca 10 tusen men blir vel ca 17 tusen når vi tar med vogn og litt småting som vi har fått gratis. Har det meste som vi trenger før fødselen.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 27. juni 2010 #14 Skrevet 27. juni 2010 har selv ikke prøvd tøybleier før men ska bruke det denne gangen. det er mer miljøvennlig ja, kan lese litt om det her http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Avfall-og-forbruk/Siste-nyheter/Toeybleier-mest-miljoevennlig her er noen nettsider som selger det, bleieboden.no, miljobaby.no finnes nok mange flere også, du kan lese mer om bruk av tøybleier på bleiedebatten og det står vel en del på miljobaby.no også
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 27. juni 2010 #15 Skrevet 27. juni 2010 Har ikke helt oversikt over hva vi har brukt på hva, men nå er alt i hus - vogn og bæresele, bilsete, seng/vugge, masse klær, kluter, kremer, oljer, babygym, sengesett til vogn og vugge i tillegg til brystpumpe, ammeinnlegg og babycall og sikkert litt til jeg ikke husker ... tilsammen kom det på rundt 17.000.. Myye penger! men nå har vi hvertfall absolutt alt vi trenger håper jeg. ) Og det er verdt det! gleder oss!!
Hegeveronica Skrevet 28. juni 2010 #16 Skrevet 28. juni 2010 Å skal vi se dette er mitt 4 fødsel så kan si jeg trenger ikke så mye da,men må ha ei ny sprinkelseng da lisspia på 16mnd bruker den enda og så må jeg få tak i ei ny vogn der jeg får plass til begge da Isabelle sover på dagen og jeg trenger det for turer. Hun kan jo ikke gå lange biter om gangen . Ellers har jeg alt jeg trenger.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 28. juni 2010 #17 Skrevet 28. juni 2010 Venter nr.4 vi også, og siden de andre er fra 5-1år, har vi det aller meste fra før... Klær manglet vi, da vi hadde gitt bort alt etter hvert som unga har vokst ut av det. Men har fått så mye tøy i retur, at det er ikke mye jeg må kjøpe gitt (og alt er kjempefint
meg83 Skrevet 28. juni 2010 #18 Skrevet 28. juni 2010 Tør ikke engang å prøve å regne ut hvor mange tusen vi har brukt Men det er mange!! Førstegangs, så det blir jo litt forskjellig da... Her var nesten alt innkjøpt innen andre trimester. Skjønner ikke hvordan noen klarer å vente lenger -er jo så gøy =)
hufsetufsa Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #19 Skrevet 28. juni 2010 jeg kan vente lenge før jeg handler noe, for jeg har jo fått så masse:) også vet jeg ikke hva vi får... og da føler jeg det er lettere å vente med handling, kan jo kjøpe alt nøytralt, men det gjør jo alle andre i gave, så da er det jo bare å vente litt til.
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 28. juni 2010 #20 Skrevet 28. juni 2010 Jeg har brukt ca en 1000 lapp..hehe, allikevel har jeg alt av klær, vugge, sprinkelseng, dyner og madrasser, vogn, bilsete, vippestol og babygym! Har fått arvet mye, og syns det er heeelt greit! Skal en tur på ikea for å handle inn stasj til barnerommet (gyngestol og div) og stellematte +++, summen der blir 2000 kr.. Til sammen regner jeg med at det ikke blir mer enn 5000 kr i totalsum! Syns det er veldig deilig å kunne bruke penger på andre ting, alt vi har arvet er kjempefint og pent brukt, så da ser jeg ikke vitsen med å kjøpe alt nytt!
hufsetufsa Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #21 Skrevet 28. juni 2010 akkurat sånn tenker jeg og, alt jeg har fått er kjempe fint, det som er brukt ser ubrukt ut:) og da trenger man ikke kjøpe nytt tenker jeg:) og noe har jeg fått som er helt nytt:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 28. juni 2010 #22 Skrevet 28. juni 2010 Oi, vi har brukt MYE! Førstegangs her, så måtte kjøpe alt nytt Seng m. madrass: 2000 kr Himmelstang + himmel til seng: 550 kr Bilsete med base: 4000 kr Vogn: 10.500 kr Vippestol: 700 kr Klær: kan tenke meg vi har brukt ca 3000 kr Flasker: 750 kr Sånn til å varme opp flasker med : 500 kr Stellematte: 400 kr Badebalje med stativ: 500 kr Vugge: arvet Madrass til vugga: 100 kr (skumgummi madrass, veldig grei og billig) Sengetøy, håndkler, kluter osv : ca 1000 kr ? ja, det var det jeg kom på i farta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå